Jeg bor i ejerlejlighed, hvor en af de andre beboere gerne vil sælge mig, sit loftrum, så jeg kan få lidt ekstra plads, til alt mit ragelse. Hvordan gør man det rent praktisk?
Det forholder sig sådan, at jeg bor i nr.81 og han bor i nr.83 i samme bygning. Jeg tænker, at rummet skal opmåles på en eller anden måde, og det skal sendes til kommunen, så det kommer til at høre til min lejlighed.
Det er privat det her, og har intet med mit firma at gøre.
Du skal have fat i en landmåler, han vil ansøge kommunen om en principiel godkendelse til overflytning af arealet fra den ene ejerlejlighed til den anden, så vil han opmåle og tegne nye matrikel/ejerlejligheds kort og sende det til kommune og tingbog mv.
Vær forberedt på store udgifter til det formelle arbejde.
Måske det var en bedre ide at lave en lejekontrakt på det samme rum, så får du nok mere "valuta" for pengene.
Hvilken prisleje ligger vi i? For loftrummet er næsten ingen værdi, hvis det var til salg i det frie marked. Så måske det bedre kan betale sig at lave en leje kontrakt på 30 år, eller hvad man nu finder ud af?
Inden folk giver dig alt for mange "gode" råd. Bør du lige gribe knoglen og ringe til Teknisk forvaltning i din kommune. Der kan være servitutter på ejendommen som gør det umuligt.
Inden folk giver dig alt for mange "gode" råd. Bør du lige gribe knoglen og ringe til Teknisk forvaltning i din kommune. Der kan være servitutter på ejendommen som gør det umuligt.
Det burde ikke være et issue. Der er handlet med blandt andet garager og andet her i bygningen.