Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt mellem freelancer og virksomhed - skabeloner ??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Studenter-kompagniet.dk Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Idet vi har valgt at bruge en freelancer på timebasis på vores hjemmeside skal vi have lavet en kontrakt som opfylder nogen krav og spørgsmålet er om der ligger nogen skabeloner man kan bruge ??

Vi tænker lidt at ophavsretten til hver en tid tilhører firmaet. At frelancer til hver en tid skal oplyse kode til selve hjemmesiden (Har ikke et dyt forastand på hjemmesider, så kommer ikke selv derind og redigere mv.)

At alt det skrevne, billeder osv. tilhører firmaet.

At freelancer til hver en tid er forpligtet til at vedligeholde hjemmesiden som aftalt.

At freelancer ikke må nedlægge siden og lave ændringer uden firmaets skriftlige accept.

At freelancer ikke må oplyse koder til 3. part. 

Kan i komme på flere?? Der er selvfølgelig selve afregningen mv. men i første omgang så er det at beskytte hjemmesiden således at den ikke falder i forkerte hænder eller siden bliver lagt ned.

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poltier, 

Der er mange forhold man skal forholde sig til ved en kontrakt - ikke kun fra jeres side, men også hvad freelancerens rettigheder er. 

Derfor kan det være godt ikke altid at skrive den selv, men få en kyndig til det - behøver ikke en advokat, da de er forholdvis dyre. 

MEN... pengene kan være givet rigtigt godt ud hvis der kommer en tvist senere hen - alt kan være godt i starten, men hvis der bliver problemer (som desværre der gør ofte når der er penge involveret) kan det være klogt at have rådført sig med en sagkyndig på området. 

Personligt har jeg skrevet flere kontrakter for folk, og du er velkommen til at skrive en PM, så kan jeg se om det er noget jeg kan hjælpe med, ellers så kender jeg nogle der kan :) 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)