Hver gang jeg uploader et billede, generer den automatisk omkring 10 ekstra billeder. Jeg har været ved at kigge min side igennem, og jeg bruger kun 3 af størrelserne. Er der nogen måde man kan fixe sådan noget på? jeg har efterhånden ret mange billeder liggende som jeg ikke bruger, og det gør bare mit site langsommere og langsommere.
De mange thumbnails i forskellig størrelse fylder kun nogle få kilobytes diskplads, men optager ikke båndbredde. Glem det!
Tak for svar.
Det kan godt være du har ret - Jeg kan bare se at nogle af de ekstra billeder det bliver genereret fylder 10 og 11 mb.
Og hvis der er tilpas mange billeder af den slags som ikke bliver brugt, tænker jeg bare at den slower ens site. Men jeg må indrømme at jeg ikke ved så meget på dette område.
Tak for svar. Ja jeg kan bare gå ind via ftp'en og slette billederne, men det var mere hvis der var en simpelt måde så den ikke genererede alle de billeder.
Men det er godt at høre at det højest "bare" er harddisk plads det bliver problemet.
Har du installeret et ekstra plugin til billeder ?
Jeg har installeret et plugin som hedder "Simple image sizes" - Og nu kan jeg ikke lige huske hvad jeg har brugt det til i sin tid :) men det er vist bare til at regenerere de eksisterende billeder.
Hvis du har FTP adgang så prøv at hoppe ind i din theme folder og åben filen functions.php i en editor. Se som om du kan finde en linje der starter med "add_image_size" - Det er i hvertfald én måde at implementere forskellige billedstørrelser i Wordpress. (Hvis det er implementeret sådan bør der være en linje for hver billedestørrelse, og du kan blot slette dem du ikke skal bruge).
Den fulde linje for en billede størrelse kunne se ud som følger: