Jeg sidder lige og prøver mig lidt frem med Dinero.
Jeg har smidt 10.000 ind fra privat indskud på bank (likvid beholdning)
Derefter har jeg brugt 2500 på salgsfremmende omkostninger, så da jeg lavede kasseklade to jeg 2500 fra bank til annoncer/reklamer (salgsfrem. omk.)
Men nu stemmer min balance jo ikke overens, da de 2500 er fjernet fra mine aktiver i likvid beholdning men der er intet sket i mine passiver, bortset fra 500 kr i købsmoms. Så min balance stemmer ikke..
Det er sikkert meget simpelt, og jeg ved det måske godt, kan simpelthen bare ikke huske/finde problemet, håber i kan hjælpe!
De 10.000 kr du har sat ind som privat indskud har du forhåbentlig sat ind som følger
debet bank 6800 og kredit mellemregning 8120 xxxx kr Dinero bør gå væk fra gammeldagse mellemregning og ha 8122 indskud privat/hævet privat i stedet
Så har du balance -. 10.000 kr i banken og mellemregning (indskud privat) 10.000
så bruger du 2.500 kr som omkostning i driften og modposterer i banken.
Når du ikke lige ser balance gætter jeg på, at det er fordi du ikke har årets resultat med. HVIS du ikke lavede andet end den ENE transaktion på 2000 kr uden moms som udgift - så ville du jo ha et underskud på 2.000 kr OG et sådan underskud er automatisk en del af balance og så HAR du balance igen. Balance er med andre ord passiver og aktiver - reguleret med årets resultat - læg årets resultat rigtigt til i egenkapitalen - men det burde fremgå faktisk i Amino - ellers hør deres support, for i egenkapital status skal årets resultat gerne løbende fremgå
(hvis jeg har fattet dig korrekt)
venligst John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Men kan du forklare, hvorfor de 10.000 ikke skal krediteres på 8150 kontant indskudt i virksomheden men 8120 mellemregning?
det kan jeg ikke - sjovt kunne jeg ikke finde 8150 da jeg var logget ind, men det kan jeg nu. Det var derfor jeg foreslog 8122 som skulle nyoprettes men den findes jo skak 8150 kontant indskud og den er naturligvis helt rigtig. Underligt jeg ikke kunne se den første gang, men det første man bliver blind på´er vel øjnene
8150 er helt korrekt (har helt samme effekt på regsnskab med tekst helt korrekt på 8150 netop som jeg ønskede
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det lyder godt at I er ved at gøre indskud mm lettere, men hvad gør jeg så lige nu, når jeg muligvis har lavet en (begynder)fejl? Jeg lavet et privat indskud i min enkeltmandsvirksomhed, som jeg er kommet til at bogføre således i Dinero: