Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. import/eksport fra 3. land

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle iværksættere,  

Jeg er i gang med at starte en import virksomhed op, som skal importere varer fra 3. land og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål til udgifter herom. Jeg ved godt der er en masse tråde om import/eksport, men søger lidt en form for "tjekliste" så der ikke kommer nogle ubehagelige økonomiske overraskelser undervejs. 

Jeg har på nuværende tidspunkt indsamlet oplysninger og priser på alt hvad jeg kan komme i tanke må omfatte min kommende import, men vil alligevel lige sikre mig at jeg ikke møder nogle store ekstra omkostninger på min vej. 

Jeg har styr på følgende: 

Produktets pris

Toldsatsen på produktet 

Moms

Leveringen (CIF - til KBH / inklusiv forsikring)

Alle skatter, afgifter og handling fra 3. land 

Det eneste jeg mangler, er den handling som ligger fra DK havn til firma adressen - eller? 

Jeg er naturligvis også godt klar over at mit firma skal være import og eksport-registeret.

Er der nogen iblandt os med erfaring vedrørende dette, vil jeg sætte stor pris på at de deler det med mig.

På forhånd tusind mange gange tak,

Bedste hilsner,

cbo2012 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19

moms går jeg ud fra inkluderer du er med på hvordan IMPORTMOMS angives - ikke omk bare vigtig angivelse

Det du skriver du mangler er 

cbo2012:

Leveringen (CIF - til KBH / inklusiv forsikring)

Det eneste jeg mangler, er den handling som ligger fra DK havn til firma adressen - eller? 

det er i alle fald et punkt, men her ved jeg at det kan være meget afgørende for hele forretningen hvordan du får aftalt fragt. Om det skal være CIF til københavn eller helt hjem, om du selv skal ind over fragt hele vejen, om det er med den ene eller anden transportør. Der kommer givet gode svar til dig her inde men ellers tal med en speditør, for fragten er nok der du kan få størst overraskelser når alt det andet er på plads

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 20:54

Hej

Nu skriver du jo ikke noget om hvad land du vil importere fra?

Der er vist lige nogle ting du bør overveje nøje:

Kvalitetskontrol af produktet

Varekode på dit produkt ?  evt. BTO fra skat.

Antidumpnings told

Punktafgifter (danske)

Levering (CIF KBH)  Vær opmærksom på at forsikring kun dækker minimums betingelserne dvs. at f.eks Tyveri/bortkomst samt  Totaltab ved indladning/losning

ikke er dækket.

Er der tale om gods fra Asien vil det være langt billigere for dig at vælge en dansk speditør til at hjemtage godset for dig. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 20:54

Hej

Nu skriver du jo ikke noget om hvad land du vil importere fra?

Der er vist lige nogle ting du bør overveje nøje:

Kvalitetskontrol af produktet

Varekode på dit produkt ?  evt. BTO fra skat.

Antidumpnings told

Punktafgifter (danske)

Levering (CIF KBH)  Vær opmærksom på at forsikring kun dækker minimums betingelserne dvs. at f.eks Tyveri/bortkomst samt  Totaltab ved indladning/losning

ikke er dækket.

Er der tale om gods fra Asien vil det være langt billigere for dig at vælge en dansk speditør til at hjemtage godset for dig. 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)