Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne optaget, men ingen hjemmeside. Hvordan får jeg fat på personen?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterPolit:

Nævnte det heller ikke. My bad :)

Men er der nogen der ved, om der findes et "internationalt domæneklagenævn"?

Hvad vil du klage over?

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 17:07

Reglerne for et .com domæne er mere liberale, hvilket vil sig, at man sagtens må have et .com domæneregistreret med henblik på videresalg. Men man vil kunne klage over evt. krænkelse af et varemærke. Men det gælder naturligvis ikke med tilbagevirkende kraft, således at en registrant risikerer at miste et domæne, som er registreret før varemærket. Domæneregistranten må dog ikke krænke varemærket med f.eks. indhold på hjemmesiden tilknyttet til domænet.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 17:35

Lucas - Hosting4Real:

IværksætterPolit:

Nævnte det heller ikke. My bad :)

Men er der nogen der ved, om der findes et "internationalt domæneklagenævn"?

Mvh.

Nej, det gør der ikke, hvis du har en patent / Trademark på navnet, så træk dem i retten, det er nok den 'nemmeste' løsning.

Vær opmærksom på, at hvis personen bor uden for danmark, skal du have patent / Trademark på navnet i det pågældende land, og så er der endda stor chance for du ikke vinder, udover hvis han har registeret det efter patent/trademark er udstedt.

NEJ! det er aldrig den nemmeste løsning at trække dem i retten!

Find ud af hvem der har domænet og giv dem et ring (det har jeg gjort en del gange, og ofte med fin success!). Spørg dem om det skal bruge dem, eller om du evt. må købe det. Hvis de har tænkt sig at bruge det, ja, så må du enten finde en pris de ikke kan sige nej til, eller komme videre i teksten og finde et andet domæne.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:52

Tobias G:

NEJ! det er aldrig den nemmeste løsning at trække dem i retten!

Find ud af hvem der har domænet og giv dem et ring (det har jeg gjort en del gange, og ofte med fin success!). Spørg dem om det skal bruge dem, eller om du evt. må købe det. Hvis de har tænkt sig at bruge det, ja, så må du enten finde en pris de ikke kan sige nej til, eller komme videre i teksten og finde et andet domæne.

Kommer an på hvad domæne det er, kan sagtens være den nemmeste løsning at slæbe dem i retten.

Ofte vil personen bag domænet, ikke give det fra sig (Ligesom jeg heller ikke vil give domæner fra mig som jeg har registeret) - hvis en kom og spurgte mig om han måtte købe optimizer.io - så ville jeg sige ja, men ville da ikke sætte prisen lavt.

Hvis han derimod har patent på navnet, kan det være langt nemmere / hurtigere OG billigere at slæbe en i retten for det, end at skulle forhandle et domæne hjem, som man nok alligevel aldrig bliver enige om, fordi ja. Man kan jo tage den pris man vil have.

Derfor siger jeg, hvis man har en patent, så er retten nok den nemmeste vej, fordi det er som regl det der skal til før de høre efter. - Hvis du ikke mener dette, så kan jeg ikke se hvorfor der er den ene retsag efter den anden omkring patenter der ikke er blevet overholdt, og begge parter vil jo altid mene, at de har mest ret til X antal ting, eller 'bla bla bla, det er ikke brud på nogen patent'.

Virkelig, en retsag - kan godt være den nemmeste udvej :P - Meen ja - ring til ham først, og spørg om du må købe det

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 03:18

Tak for svarene. 

Har kontaktet personen, og han siger at hjemmesiden ikke er til salg. Men kan se på hans hjemmeside, at han står bag mange andre domæner. Der er kun enkelte hjemmesider, der er oppe at køre.

Mvh.

Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 111
Fra  BCB Business I/S Skrevet kl. 07:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Check dk-hostmaster :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)