h1, h2 osv. er et hieraki, der er med til at understrege hvad der vigtigt. Så det undre mig at der er valgt at bruge h2 som "primær" overskrift. Det signalere at alt indhold er underordnet overskriften i headeren.
Men finten er at man godt kan have forskellige h1 på for skellige dele af en side, så du kan godt style dit slogan i headeren med h1, og også have et billed/logo.
Tager man sin SEO seriøst, og gør man det mest optimalt, har man 1 H1 pr. side, alle analyseværktøjer vil brokke sig, hvis man har flere eller bruger sin H1 (eller andre tags) forkert. Du bliver staffet (risikerer at blive det) hvis du laver en H1 med samme farve som baggrunden, hvorfor overhovedet gøre det?
"My account", "products" mm skal styles i CSS og ikke via H-tags, de skal blot bruges til indhold på din side som forklarer hvad siden handler om.
Omkring dit logo eller andre billeder, så skal du jo bruge alt teksten til at udfylde det og har du overskud udfylder du også titlen i dine billeder. Der kan du skrive alt du vil, og Google værdsætter den information.
Idéen bag at køre hvid skrift på hvid baggrund var at jeg kunne lægge et billede ind af mit logo, hvorefter H1 overskriften ville være usynlig men stadig kodet ind i min hjemmeside. Men det lyder som en dårlig idé hvis det kan give bøvl med søgemaskinerne.
"My account" og "Products" er også skrevet ind i et CSS dokument, men det tæller vel også for en overskrift? Og som du siger er det optimalt med en H1 overskrift per side. Så ville det være helt dumt at lave "my account" og "Products" til H1'ere?
... ja, "my account" mm., skal ikke have h-tags, hvis du tager din SEO seriøst.
Du skal ikke forsøge at gemme noget for Google hvilket det ville være at have samme farve h-tags som din baggrund, det kommer til at skade dig på sige, og giver ingen fordele overhovedet. Lav dit indhold til dem der bruger din side, det kommer du længst med.
Som siden står nu er der en stor H1 overskrift i headeren, og jeg mener at "my account" mm. er med H2, hvilket vel passer meget godt, ikke?
Er der nogle steder på nettet man kan læse hvad man skal gøre for ikke at komme i klemme mellem søgemaskinerne og ende med at køre sin hjemmeside helt i sænk?
Jeg har skrevet lidt om H1 overskrifter i min begynder guide.
Læs mere her
Mange temaer har logoet i en H1 og første overskrift i en H2.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Nu er denne tråd gået hen og blevet rimelig nørdet Faldt lige over et blogindlæg fra det "officielle" google omkring hvordan et logobillede kan mærkes op. Se her
Nu er denne tråd gået hen og blevet rimelig nørdet Faldt lige over et blogindlæg fra det "officielle" google omkring hvordan et logobillede kan mærkes op. Se her