Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web-Integrator erhvervsuddannelsen (SDE)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

A.T.:
jeg løste jeg på ca. 6 minutter og 22 sekunder

Har du noget godkendt måleudstyr, som kan bekræfte tiden? Smile

/Simon

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:56

En af de første opgaver man får udleveret, er at lave en simpel markup side - kræver som regl, udklipning af et billed, en header, content area, og en footer - og det skal være i center..

Desværre har jeg ikke opgaven liggende, men hvis man ved hvad man laver tager det ikke meget mere end 5-10 min :D

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter både at have set og hørt om kompendium på uddannelsen, ser jeg ikke uddannelsen som kompetencegivende.

Alt afhængigt af hvad en virksomhed kan have brug for, skal jeg ikke kunne afvise at uddannelsen er brugbar - med risiko for at lyde nedladende, så tænker jeg at en stilling som 'webmaster' i en mindre virksomhed som måske ikke er så it - orienteret eller ikke har behovet for at være det.

Jeg har for fire-fem måneder siden ansat en uddannet webintegrator, men det blev udelukkende baseret på kodestil og den faglige kendskab han havde om koden han skrev. Han har til gengæld også haft det som hobby og selv sørget for at holde sig ajour med teknologien og fremskridtet af ren interesse - og det afspejler sig i hans evner.

Overordnet set har vi en udviklingsafdeling bestående af fem udviklere hvor kun to har en relevant uddannelse.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 18:25

A.T.:

Jeg håber ikke at jeg har skræmt dig for meget.

1 uge 6 dage, 23 timer 53 minutter og 48 sekunder hvor jeg kan bare lave noget for mig selv? Lyder fint, så har jeg tid til at arbejde på min hjemmeside.

Hvis jeg er heldig, så har de nok fixet det :)

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:27

Frederik Andresen:

A.T.:

Jeg håber ikke at jeg har skræmt dig for meget.

1 uge 6 dage, 23 timer 53 48 hvor jeg kan bare lave noget for mig selv? Lyder fint, så har jeg tid til at arbejde på min hjemmeside.

Hvis jeg er heldig, så har de nok fixet det :)

Desværre er der en bekendtgørelse de skal følge, der fortæller hvad du må lære, og hvad du ikke må lære på grundforløbet :p

Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:53

Målt med solur ;-)

Nu ser jeg ikke uddannelse, som noget hvor man skal have tid til at lave sine egne projekter. I hvert fald ikke hvis det er mine skattekroner som skal gå til det. :-)

Ja, men så må der jo være noget riv-ruskende galt med bekendtgørelsen...igen er det de s***** politikere, vi skal give skylden :-)

God dag til jer alle :-)

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 11:04

Jeg er netop startede på den her i oktober, på RTS (Roskilde tekniske skole)'s afdeling i Høng. Der virker til, at være okay styr på det der, men jeg kunne godt have brugt merit på grundforløbet, da det er meget basic ting, vi laver der.. Kan dog ikke udtale mig om hovedforløbet endnu. 

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 14:32

Lucas - Hosting4Real:

Og et andet tip, hav bekendtgørelsen klar for uddannelsen, vi fik brug for den mange gange :D

Også husk, at du må ikke lære for meget, fordi det står der i bekendtgørelsen ;)

Har du et link by any chance? 

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:49

Frederik Andresen:

Lucas - Hosting4Real:

Og et andet tip, hav bekendtgørelsen klar for uddannelsen, vi fik brug for den mange gange :D

Også husk, at du må ikke lære for meget, fordi det står der i bekendtgørelsen ;)

Har du et link by any chance? 

Du kan finde den her - vær opmærksom på, at det kun er et udkast, men det er den som uddannelserne følger. Og skal følge.

Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05

Hej Frederik,

Hvilken SDE skal du gå på? Der er flere :-)

Hvis det er Odense, så er uddannelsen hmmm, så om så. Hvad du får ud af uddannelsen, er helt op til dig selv, for man kan nemt slacke sig igennem og kravene er ret begrænsede. Hvis du virkelig vil det, så kan du sagtens lære en masse og vil kunne trække rigtig meget læring ud af nogle af underviserne. Desværre kan størstedelen af underviserne ikke ret meget, en stor del af underviserne er der kun for at få sin løn og for at drikke kaffe på læreværelset. Men du lærer hurtigt hvilke undervisere som du kan trække på for at tilegne dig viden, mens du blot ignorere de andre undervisere.

Kort sagt, hvad uddannelsen giver dig, er helt op til din egen indsats. Og man kan sagtens finde job bagefter, 50% af alle nyuddannede har et job indenfor 12 måneder efter de er blevet færdige. Hvis du er lidt om dig og netværker med forskellige virksomheder, f.eks i kraft af noget praktik under uddannelsen, så skal du i hvert fald nok finde et job.

Som en anden siger, grundforløb er HTML og CSS, hovedforløbet er PHP og Javascript (På SDE tror man desværre at man lærer eleverne Javascript ved at benytte jQuery til alt), det er sådan det er på SDE i Odense. Hvis du selv insisterer på at lære Javascript, så vil de dog godt lære dig det, men ellers ikke. :-)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)