Ja self må man da det men hvis man ejer en % del af aps så kan skat vist tage restance i den del man ejer. Og derudover skal man være klar over at skat faktisk kan gøre indhug i ens løn.
Med mindre du har fået en dom og blevet frakendt retten til at deltage i ledende virksomhedserhverv, så kan du sagtens være direktør i så mange ApS'er som du vil.
Med mindre du har fået en dom og blevet frakendt retten til at deltage i ledende virksomhedserhverv, så kan du sagtens være direktør i så mange ApS'er som du vil.
Oops glemte lige at man kan fratages retten til at have en lederskabs rolle i en virksomhed
Kan man fratages retten til at have en lederskabs rolle i en virksomhed hvis man skyler penge til SKAT?
Hvis der er tale om en straffesag, og du dermed får en dom så ja. Men ofte bliver man frataget retten til at være leder i virksomheder, hvis man bevidst har undraget i skat eller på anden måde svindlet med økonomiske midler og vist at man ikke har ansvar nok til at være direktør.
Hvis der er tale om mindre beløb tvivler jeg på det. Men jeg er hverken jurist eller skatterådgiver så andre må give dig et mere konkret svar.
Så vidt jeg er orienteret, bliver skyldig skat (mindre beløb) trukket af din løn hvis du ikke selv frivilligt betaler gælden.
Der er ikke noget i vejen for at skylde penge til SKAT og samtidig være direktør i et ApS. Der er dog i nogle tilfælde et problem hvis gælden hos direktøren er 50.000 kr. eller mere. Det kan da give problemer hvis firmaet skal have næringsbrev, bevillinger mv.
Det er givetvis opkrævningslovens § 11, stk. 2, i tænker på. Efter denne bestemmelse kan SKAT betinge en virksomhedsstiftelse af sikkerhedsstillelse (der ofte kan være så stor, at den pågældende ikke har midler til at starte virksomhed). Bestemmelsen gælder dog (vist) kun, hvis gælden stammer fra tidligere virksomhedsdrift, konkurs etc.