Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af bank, som er XL i forhold til udlån

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min veninde og jeg arbejder på at udvide vores butik fra at have åben på hobbyplan til en fuldtidsbeskæftigelse

Vi har eksisteret i 3 år og har en fin økonomi, butikken hvor vi meget gerne vil slå rødder er fundet og ligger klar til underskrivning

MEN.... der er altid et men, vi startede for 3 år siden og smed hver især vores egen opsparing i dét, dvs. vi har ikke gæld i butikken

men alt vi har tjent, er brugt på nyt varelager og en kæmpe enorm moms regning, men sådan er det jo...

Det vi søger er en bank som ikke kigger på hvad vi har på bundlinien pt, men vi har varelager for ½ million. Vi tænker vi godt kunne tænke os en kassekredit på 200.000 kr. + 50.000 kr til inventar, for vi har alt varelager med os nu

Kan i anbefale en bank, som tør tage en chance og som ikke går 110 % efter bogen ?

Kh Heidi & Vivi

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 21:35

Tror i får meget svært ved at finde en bank der vil hjælpe jer, de kigger meget på hvad bundlinje i har. Et stort varelager er nok ikke specialt interesant for en bank, da et sådan varelager altid byder på en stor risiko i Jeres branche.   se at få nedbragt varelageret hurtigst muligt og så tag en dialog med banken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38

Cinderellafestkjoler:
men alt vi har tjent, er brugt på nyt varelager og en kæmpe enorm moms regning, men sådan er det jo...
den må I ikke bruge overfor en bank for I har aldrig "tjent" den moms. Det vil bare se ud som om I ikke ved hvad forskel er på fortjeneste og likvider. Momsen er IKKE en del af en fortjeneste nogen sinde

Cinderellafestkjoler:
Det vi søger er en bank som ikke kigger på hvad vi har på bundlinien pt, men vi har varelager for ½ million. Vi tænker vi godt kunne tænke os en kassekredit på 200.000 kr. + 50.000 kr til inventar, for vi har alt varelager med os nu

her vil en bank/investor nok spørge .- HVIS I HAR varelager på ½ mio, skal det så ikke ud og skabe omsætning og hvad skal I bruge de 200.000 kr der ikke er til inventar til - lav en klar oversigt over det

Cinderellafestkjoler:
Kan i anbefale en bank, som tør tage en chance og som ikke går 110 % efter bogen ?
på sådan en aften er det vanskeligt ikke at sige Jyske bank, de virker ikke til at gå 110% efter bogen Stick out tongue men det var en spøg. 

HVIS jeres varelager sammen med jeres omsætning kan anskueliggøres som værende 100% de penge værd, så burde det kunne indgå i en sikkerhed mod banklån, men jeg tror det er vanskeligt at få en bank med på de beløb - der vil nok som minimum skulle være en blanding af investor og måske skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 11
Skrevet kl. 22:48
Tak for jeres feedback

Vi kunne aldrig drømme om at nævne momsen i banken..
De 200.000 kr er i form af en kassekredit til at dække de faste udgifter i tilfælde vi ikke starter ud med en kæmpe omsætning...

Pt er vi igang med at sælge ud af varelageret,
vores kunder i vores branche er dog meget obs på næste års trend/mode og derfor falder sidste års kollektion meget hurigt, men defor er det stadig salgsbart.

Vi skal ca bruge 100.000 kr - 150.000 kr på nyt varelager hvert år...
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 10:46

Cinderellafestkjoler:
Tak for jeres feedback

Pt er vi igang med at sælge ud af varelageret,
vores kunder i vores branche er dog meget obs på næste års trend/mode og derfor falder sidste års kollektion meget hurigt, men defor er det stadig salgsbart.

Vi skal ca bruge 100.000 kr - 150.000 kr på nyt varelager hvert år...

Hvordan i alverden kan i have for 500.000 kr på lager når i kun bruger 100-150 tusinde på varelager om året?  Undskyld men det virker lidt som om i ikke har styr på indkøb og hvor meget i skal bør have på lager i en så risikofyldt branche.   Mit råd:  se at kom af med det varelager - det kan kun gå for langsomt - giv Jeres kunder et tilbud de ikke kan sige nej til. 

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18

Ravn:
vordan i alverden kan i have for 500.000 kr på lager når i kun bruger 100-150 tusinde på varelager om året?  Undskyld men det virker lidt som om i ikke har styr på indkøb og hvor meget i skal bør have på lager i en så risikofyldt branche.

Ja det slår jo i øjnene med det lager, og jeg føler også det lyder helt skævt. Kunne det tænkes I - inden I skal til investor eller en XL venlig bank, skulle gå til en revisor og få et updated regnskab og budget, som kan give tillid hos de der læser det.

Jeg kunne f.eks. frygte at 1 mio varlageret var opfatttet ud fra salgspris. Normalt vil det være ren indkøbspris man bruger - men da I vel selv oparbejder kjoler vil det være en kombination af råvarer og konkret oparbejdsningsomkostning - men I alle fald aldrig salgspris

Uden et revisor regnskab og budget - eller en stensikker hånd på det fra egen side, så bremser I jer selv helt i forhold til bank (og jeg lægger her det sammen med jeres skriv om at jeres fortjeneste var gået til moms som ikke er fortjeneste - hvad mange sikkert tænker - men som en bank ser lige igennem). En usikret kassekredit i størrelsen 250-300.000 kr vil desværre være noget man ikke ser ret ofte i en ny virksomhed, uden for eventyr verdenen - og aldrig uden en meget sikker hånd på regnskab og budget - formentlig her - revisor udarbejdet

Bare et godt råd, ha materialet super godt klart hvis I skal nå nogen vej - jeg tror jeg har linket til FÅ EN GOD START I BANKEN før, den siger lidt om hvad de forventer

venligst-  og god vind  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 11
Skrevet kl. 12:30
Vores varelager er optalt efter indkøbspriser og ikke salgspris.

Vi hat købt kjoler for egen opsparing inden vi startede op, købt kjoler billigt fra varelagre og lukkede butikker.
Derfor det høje varelager...

Vi har sat en revisor på sagen som er igang med at lave budgetter og årsregnskaberne er der styr på.

De 200.000 kr vi godt vil låne er i form af en kassekredit som buffer til vores faste udgifter
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)