Jeg sidder og skal bogføre nogle udgifter fra hotel ophold i USA, men er lidt i tvivl omkring det med moms/ikke moms, når det er hotelophold i USA betalt i USD?
Jeg sidder og skal bogføre nogle udgifter fra hotel ophold i USA, men er lidt i tvivl omkring det med moms/ikke moms, når det er hotelophold i USA betalt i USD?
Du bogfører det fulde beløb som udgift og eftersom det er et køb uden for EU er der ikke EU moms/moms på beløbet.
Du trækker udgiften fra som ren udgift med det hele efter min mening, der er jo ikke moms refusion fra usa, og naturligvis heller ikke nogen dansk moms i bogføringen
Havde det været med dansk moms i danmark, ville du kunne trække 25% af den moms fra hvis det var ren overnatning og 50% af momsen fra hvis det var overnatning og morgenmad inkl. - og det du ikke kunne trække fra i moms ville så - som nu i USA være fradrag som omkostning (og selvklart udgås fra at opholdet var rent forretningsbetonet)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER