Har lige opgraderet til WP 3.7.1 og oplever nu et problem: Jeg kan ikke sætte en metadescription på min forside. Ret uheldigt, da jeg jo altid fortæller kunder, at de skal have en metadescription.
Har lige hørt om en anden, der havde samme problem, efter at hun havde brugt lynrediger. Kan ikke selv huske, om jeg har brugt lynrediger på min side.
Tak for svaret, har ikke lige fantasi til at forestille mig, hvordan designet skulle påvirke meta description, men hvad ved jeg? Er da heldigvis lykkedes mig at sætte title & meta descriptions på undersiderne.
Det er meget enkelt, fordi jeg har prøvet 50 gange, og det virker ikke. :) Så snart jeg trykker opdater, er feltet tomt igen, også hvis jeg venter 5-10 minutter med at opdatere.
Årsagen er højest sandsynligt at dit theme/theme-child ikke er holdt opdateret og dermed ikke er kompatibelt med den nye wordpress version eller themet konflikter med Wordpress seo plugin.
Alternativt kan årsagen ligge hos din host (one.com), hvis du har en managed wordpress installation, hvilket jeg antager du ikke har.
Hej, mange tak for svar. Prøvede og fik et nyt problem: Den gamle title og metadescription vendte frygteligt tilbage på forsiden og vil ikke lade sig redigere ...
Det er selvfølgelig bedre end ingen metadescription, men alligevel.
Hvad er alternativet? Skal designet redigeres/skiftes ud - eller måske kan jeg bruge undersideskabelon til min forside, smide forsiden ud og redirecte?
Den bedste løsning er at fjerne årsagen til problemet, enten ved at bruge penge på at finde og rette fejlen, eller ved at lave en ny installation med et nyt theme, der bliver opdateret (f.eks. fra themeforest).
Den billigste løsning er højest sandsynligt en ny installation med et nyt theme, da der er flere her på amino, der annoncerer dette til ca. 1.500 kr.
Kan du lave det selv, koster brugsretten til et wordpress theme 45-55$ hos themeforest.
---
Du kan lave en midlertidig password-beskytteturl/sub-domæne til test og så flytte installationen, når alt er klar.
Med password-beskyttelse undgår du at søgemaskinerne indekserer den midlertidige url.