Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vanvittig over WordPress - del 2

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige opgraderet til WP 3.7.1 og oplever nu et problem: Jeg kan ikke sætte en metadescription på min forside. Ret uheldigt, da jeg jo altid fortæller kunder, at de skal have en metadescription. 

Har lige hørt om en anden, der havde samme problem, efter at hun havde brugt lynrediger. Kan ikke selv huske, om jeg har brugt lynrediger på min side. 

Så er I advaret ... Smile

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:27

Jeg har også opgraderet og har ingen problemer.

Jeg tænker, det har noget med dit tema at gøre. Er dit problem konsistent på alle dine sites?

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:19

Tak for svaret, har ikke lige fantasi til at forestille  mig, hvordan designet skulle påvirke meta description, men hvad ved jeg? Er da heldigvis lykkedes mig at sætte title & meta descriptions på undersiderne.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 18:26

Hej Louise

Jeg skal lige være med. Hvorfor mener du ikke at du ikke kan indtaste meta decription på din hjemmeside? :-)

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 18:37

Det er meget enkelt, fordi jeg har prøvet 50 gange, og det virker ikke. :) Så snart jeg trykker opdater, er feltet tomt igen, også hvis jeg venter 5-10 minutter med at opdatere.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:19

Louise Lamberth - Tekstfokus:
hvordan designet skulle påvirke meta description, men hvad ved jeg?

Det er ikke så meget designet som den bagvedliggende kode, jeg tænker på.

Hvilket tema bruger du?

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:32

Jeg tror, det hedder Skeleton, men det er tilpasset af en webdesigner ... 

tekstfokus.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39

Årsagen er højest sandsynligt  at dit theme/theme-child ikke er holdt opdateret og dermed ikke er kompatibelt med den nye wordpress version eller themet konflikter med Wordpress seo plugin.

Alternativt kan årsagen ligge hos din host (one.com), hvis du har en managed wordpress installation, hvilket jeg antager du ikke har.

---

Andre der har haft ligende problemer (ikke samme), har haft succes med at skifte til et andet seo-plugin, f.eks. http://wordpress.org/plugins/all-in-one-seo-pack/ .

Husk at tage en backup, inden du prøver med andre plugins.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:11

Hej, mange tak for svar. Prøvede og fik et nyt problem: Den gamle title og metadescription vendte frygteligt tilbage på forsiden og vil ikke lade sig redigere ...

Det er selvfølgelig bedre end ingen metadescription, men alligevel.

Hvad er alternativet? Skal designet redigeres/skiftes ud - eller måske kan jeg bruge undersideskabelon til min forside, smide forsiden ud og redirecte? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41

Den bedste løsning er at fjerne årsagen til problemet, enten ved at bruge penge på at finde og rette fejlen, eller ved at lave en ny installation med et nyt theme, der bliver opdateret (f.eks. fra themeforest).

Den billigste løsning er højest sandsynligt en ny installation med et nyt theme, da der er flere her på amino, der annoncerer dette til ca. 1.500 kr.

Kan du lave det selv, koster brugsretten til et wordpress theme 45-55$ hos themeforest.

---

Du kan lave en midlertidig password-beskyttet url/sub-domæne til test og så flytte installationen, når alt er klar.

Med password-beskyttelse undgår du at søgemaskinerne indekserer den midlertidige url.

---

Et godt theme med mange muligheder: http://themeforest.net/item/envision-responsive-retina-multipurpose-theme/5928018 

[har rettet linket]

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)