Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af Kørsel i egen virksomhed hvornår?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 6. Jul 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvornår på året skal jeg indberette den kørsel jeg har i egen bil (Laver kørselsregnskab) til SKAT? (den tidligere virksomhed, jeg var ansat i, bad om kørselsskema hver d. 20 I måneden, hvis godtgørelsen skulle med på den efterfølgende lønseddel)

Skal det samlede beløb ikke blot trækkes fra det beløb, jeg angiver som værende overskud i virksomheden pr. kvartal?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27

Freelance KAM:
Skal det samlede beløb ikke blot trækkes fra det beløb, jeg angiver som værende overskud i virksomheden pr. kvartal?

Du angiver vel ikke overskud per kvartal til skat. Det gør du til moms og det har det ikke noget med at gøre men JO - du fører nøje kørebog

dato - fra sted . til sted  km kørt - formål/ex kundenavn

det samlede tal har du fradrag for i den personlige indkomst op til nogle grænser til 3,82 læs evt KØRSELSFRADRAG 

Når du slutter året og finder dit overskud, så kan der så være en række ændringer fra dit driftsresultat over til skattemæssigt resultat. Du kunne ha stiftelsesomkostninger betalt i virksomheden, dem er der ikke fradrag for, du kan ha givet gaver til nogen, ikke noget fradrag osv og alle disse ændringer lægger du til dit driftsresultat for at komme til skattemæssigt resultat. 

Helt på samme måde med kørslen, den trækker du så fra dit resultat når du opgiver det til skat

Du bør jo forskudsregistrere og kan gøre det løbende og ellers så sker det jo på selvangivelsen en gang om året per 31/12 normalt og ikke per kvartal

vh John Hannover

Fra Albertslund
Tilmeldt 6. Jul 13
Skrevet kl. 14:58
Hmm jo jeg ringede til skat og han sagde at jeg skulle angive overskud af virksomhed, hvoraf der d 24 a4 nov. Skal betales skat. Dvs. At jeg startede op første okt. Og skulle angive mit overskud for det sidste kvartal.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20

Freelance KAM:
Hmm jo jeg ringede til skat og han sagde at jeg skulle angive overskud af virksomhed, hvoraf der d 24 a4 nov. Skal betales skat. Dvs. At jeg startede op første okt. Og skulle angive mit overskud for det sidste kvartal.
det var ikke let at forstå 24 a4 nov?

Hvis du startede første oktober ja så skal du jo per 31/12 opgive årets resultat som jo pudsigt nok kun er 4 kvartal i dit fald

Du bør overveje en revisor eller økonomi hjælp for ikke at få rodet ting sammen vil jeg råde til, det er ikke så dyrt - søg evt www.agera.dk for gratis tilbud

vh

Fra Albertslund
Tilmeldt 6. Jul 13
Skrevet kl. 15:44
Jeg har kontakt med en revisor. Er godt klar over at momsregnskab og indtægt/overskud skal angives og betales forskelligt.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)