Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til billedeoptimering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg sidder og optimerer min webshop, og i den forbindelse kom jeg til at tænke på hvor god Photoshop egentlig er til billedeoptimering ?

Findes der bedre og mere effektive programmer / metoder ? eller er Photoshop "fint nok" ?

For jeg har nemlig indtil videre "bare" brugt Photoshop's "Save for web & devices" funktion. 

Med venlig hilsen

Nikolai  

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:15

Photoshop er et godt program, men Photoshop element vil også kunne gøre dette job. 

Når du skriver billedeoptimering, så er billedoptimering mange ting, er det for at få de "rigtige" farver, eller den mindste filstørrelse, eller hvad tænker du på i forbindelse med billedoptimering. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:22

Når jeg skriver billedeoptimering, så tænker jeg på at have den korrekte formatering og komprimering, således at mængden af data der skal hentes er mindst mulig. Selvfølgelig samtidigt med at billedet bevar dets kvalitet og skarphed.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 10:00

Save for web & devices er en kanon måde at gøre det på.

Husk du også kan sætte quality ned, uden det rør dit billede. Det blotte øje kan ihvertfald ikke se det :)

Men det kun en smule du kan skrue ned for det selvfølgelig. Men lidt er også meget i længden :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)