Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra korea

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej allesammen.

Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe mig.

Vi er en nystartet virksomhed som stadig er i udviklingsfasen af et nyt produkt til køkkenet. Vi har i den forbindelse fået kontakt til en leverandør i korea og har netop fået vores første vareprøve hjem.

Mit spørgsmål går nu på hvad jeg skal foretage mig for at overholde reglerne omkring import af varer fra 3 lande.

Jeg har fået den opfattelse at der ikke skal betales hverken moms eller told når der er tale om en vareprøve som ikke er købt med videresalg for øje.

Kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har noget erfaring på området og som evt kan fortælle mig lidt om hvad jeg skal være opmærksom på. hvilke faldgrupper der kan være osv. vil jo helst ikke risikere at få en bøde for ikke at have fortoldet varen eller lign.

håber der er hjælp at hente herinde.

på forhånd tak.

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:06

Hej Anders

Undskyld min tone, men du betaler import told hvis varen ikke har GSP Form A, på næsten alle varer, derudover skal du svare import mons af værdien af dine varer. Dette er af Værdi + Fragt.

Dog bliver den modregnet i dit normale moms regenskab, så du kommer ikke til at lave udlæg for moms hvis den mons du har solgt for er større end den moms du skal betale ved import.

Jeg sidder lidt langt væk og bedst er det at du får alle disse regler bekræftiget af din revisor.

Får du brug for hjælp til produktion af køkken produkter så kan jeg sagtens hjælpe.

Hilsen Michael

durian79@gmail.com

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:58

@michael: Der bliver spurgt tl vareprøver - ikke varer til videresalg. - så undskyld tonen, men du svarer ikke på det, der bliver spurgt om!

Der betales ikke told af vareprøver, der er indført uden videresalg for øje. Jeg har selv fået refunderet told på kollektionsprøver (af stof), som fejlagtigt var blevet fortoldet af Postdanmark.

MVH

KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 10:07

Anders Abrahamsen:
Mit spørgsmål går nu på hvad jeg skal foretage mig for at overholde reglerne omkring import af varer fra 3 lande.

Det kan vi umuligt svare på da vi intet ved om dit produktet, er der  f.eks tale om et elektrisk  produkt skal produktet  være EC mærket og det skal overholde RoHs direktivet og du skal være tilmeldet El skrot ordningen.  Der kan også være tale om produkter som er pålagt punkafgift ...... osv.

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:00

Hej Anders...

Du har vist styr på importdelen kan jeg forstå, men måske kan jeg hjælpe dig med afsætningen, jeg har 30 års erfaring i køkkenudstyr, kender netværket grossister-kæder-detailbutikker etc. Kontakt mig på pjbutikskonsulent@gmail.com, og så lad os se om vi kan komme videre. Hej

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)