Hejsa Alle amninoer jeg sidder og roder med wordpress og jeg vil meget gerne sikre mine film og billeder har kikket på det her... http://wordpress.org/plugins/secure-html5-video-player/ men kan ikke få det til at virke nogle der kan komme med et forslag |
Vær opmærksom på, at enhver løsning du finder som forhindrer højreklik/download osv. ikke kan beskytte dig mod tyveri af dine billeder/videoer. Der er flere bookmarklets tilgængelige, som giver højreklik muligheden tilbage, da det ganske enkelt er javascripts som anvendes. I det omfang dit materiale sendes til brugerens klient, kan det stjæles. Det er desværre den barske realitet.
Jeg vil istedet anbefale dig at anvende software til at lægge vandmærker i dine billeder, og naturligvis kun vise dem i mindre opløsninger. Det er den bedste beskyttelse du får på den front. Jeg kunne forestille mig at der er lignende muligheder med videoer, men jeg er ikke personligt bekendt med nogle.
Hvis du derimod hentyder til de billeder du bruger i dit sites design, så er der desværre ingenting du kan gøre for at beskytte det.
Husk i øvrigt også, at selv hvis du fik fjernet højreklik og download muligheden effektivt, ville det stadig være muligt for en person som kan se billedet på sin skærm at tage et screenshot af det.
Vandmærker er vejen frem :)