Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt prissammenligningssite

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg har fået en idé til et nyt prissammenligningssite. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

1: Hvad er reglerne for indhentning og præsentation af information relateret til relevante produkter?

2: Hvordan tjener prissammenligningssites penge?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen.
Christopher 

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 21:39

Svar på spørgsmål 2.
indtjeningen sker primært via affiliate, hvor du bliver betalt for at sende en kunde/et salg til firmaerne som får salget.

Ellers kan det være via reklame bannere.

jeg mener ikke det er lovligt at tage imod betaling for at være med på siden da det så ikke er ligeværdig konkurrence.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:40

Hej Christopher,

Når du hører svaret på spg 2, så har du svaret på spg 1.

Et prissammenligningssite tjener penge på deres medlemmer. Hvis du tager Pricerunner, så tjener de penge på deres medlemmer som er alle aktører i den danske elektronikbranche.

Elektronikbranchen tilmelder sig selv Pricerunner og betaler godt for at få vist deres priser på listen. Desuden leverer de selv alle data. Det vil sige, at de giver Pricerunner adgang (hvordan det rent teknisk fungerer må du ikke spørge mig om) til deres priser og så bliver de vist rangeret i forhold til andre på samme varenummer.

Du kan med andre ord kun tjene penge, hvis du kan få nogen overbevist om, at det er værd at blive vist på søgeresultater med lavere priser end andre på IDENTISKE varer. Det ville være formålsløst at sammenligne med tilsvarende varer, da der er alt for store forskelle.

Pricerunner startede dengang internettet var Wild West og de hentede garanteret selv priserne dybt inde på siderne. Det tror jeg faktisk ikke er lovligt idag, men det ved jeg ikke. Desuden tror jeg ikke Pricerunner idag viser priser fra sider, der ikke er medlemmer af netop Pricerunner.

Disse ting kan du nemt finde info om på Pricerunners sider, da de ikke skjuler noget omkring det.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 12:55

Jeg har selv lige startet et prissammenligningssite for erotisk legetøj, og har efterhånden været i kontant med de fleste af de butikker jeg har på siden.

Det jeg tjener på er affiliate links, de butikker jeg har på siden, de har alle en affiliate aftale og de giver skam selv lov til at jeg må bruge billeder, og dybe links til deres hjemmesider.

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:15

Det er som udgangspunkt lovligt, at linke til alle hjemmesider.

Det er ikke lovligt, at kopierer deres varebeskrivelser eller billeder, men du må gengive og citere.

Typisk vil et sammenligningssite selv indhente prisoplysninger og data fra udbydernes hjemmesider og gengive det i oversigter.

Via affiliate netværk f.eks. adservice.dk kan du få indtægter på dele af udbyderne, som er tilknyttet.

Flere affiliates tilbyder xml feeds, som er leveret direkte fra kunden. DVS du kan slippe for indhentning af priser og opdatering heraf, desværre fungerer det knap så genialt mht SEO og ofte bliver de ikke opdateret.

I første omgang vil det være en rigtig god ide, at undersøge, om der er indtægtsmuligheder via affiliate indenfor den niche du har påtænkt dig at lave siden. Er der kun en enkelt annoncør, vil det blive svært at få en god indtægt og du er dybt afhængig af deres tilknytning.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:44

Kære alle,

Tak for jeres gode og konstruktive input.

Med venlig hilsen.

Christopher

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)