Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nutidens rekruttering/jobsøgning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har lovet min far at lave lidt research på markedet ift. hvordan unge (læs: 25-40 årige) tackler situationen når de skal ud og søge nyt job. Det skal lige siges at han har arbejdet med rekruttering i +15 år og været direktør for flere store virksomheder, men nu har han startet selvstændigt og vil meget gerne have lidt inputs fra "ungdommen", så jeg håber at I vil sætte lidt tid af og besvare følgende spørgsmål:

I forbindelse med jeres svar må I meget gerne angive alder, titel og virksomhed.

 

1. Hvordan bruger du, som personale/rekrutteringsansvarlig de sociale medier i et rekrutteringsforløb?

 

2. Kan man stole på de "endorsements" som folk giver hinanden på LinkedIn, eller er det bare en nem måde at få lidt opmærksomhed på?

 

3. Hvordan angriber ovenstående målgruppe jobmarkedet nu ift. for 10 år siden hvor der ikke fandtes LinkedIn, Facebook, Twitter osv, og hvad er det positive/negative ved det?

Jeg har, hvis det er lykkedes mig, oprettet en afstemning som I meget gerne må besvare også.

Ellers er I mere end velkomne til at skrive kommentarer til emnet, både på godt og ondt.

 

Hav en rigtig god aften.

Anders

Hvor er det første sted du leder efter nyt job?

Hvor er det første sted du leder efter nyt job?

  • Jobindex eller lignende side (50%)
  • Igennem mit personlige netværk (0%)
  • Et socialt medie som eksempelvis LinkedIn, Facebook, Twitter (0%)
  • Uopfordret ansøgning (0%)
  • Igennem mit professionelle netværk (50%)
  • Totalt antal stemmer: 2

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan åbenbart ikke stemme fra en android kinapad :-)
Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da en skam. Hvad ville du sætte kryds ved?

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget sjovt.. jeg sad faktisk forleden og tænkte at det var lidt for nemt at endorse folk med buzzwords.. Jeg har selv prøvet at blive endorset med et ord som jeg tænkte.. hvad F... er det.. og jeg valgte ikke at tage imod det. Men gad vide hvor mange gør det.. 

Har I ikke prøvet at støde på de der endorsements sider hvor den skriver en masse som du kender til og derfor kender dit netværk måske også til det. Men det virker lidt for nemt.. IMO

til det spørgsmål med hvad jeg gør.. Indtil videre har jeg kun været ledig i ca. 1-2 måneder ialt, og jeg spredte det bare i mit netværk, og sendte et par uopfordrede samtidig med, at jeg lavede freelance arbejde. 2. gang jeg blev ufrivillig ledig.. d. 26. sept. blev jeg selvstændig pr. 1. okt. Så reelt har jeg vel ikke været ledig. 

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig, det er alt for nemt, men spørgsmålet er bare om dem der ansætter folk, tager det for gode varer eller ej og bruger det aktivt i en screeningsproces?

Fedt at du bare har taget konsekvensen og blevet selvstændig.

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Fensbæk:

Det var da en skam. Hvad ville du sætte kryds ved?

Jobindex og andre jobportaler. Har et nav af jobagenter kørende :-) 

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo selvfølgelig også et godt sted at starte med at se efter de allerede opslåede jobs.

Hvad siger i andre?

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)