Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Luftfragt fra Kina til lufthavn i DK - tips?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop fået en ok pris på forsendelsen til nærmeste lufthavn, som ligger meget tæt på vores firmaadresse. Det drejer sig om 15 større CTN.
Jeg er dog helt ubekendt med proceduren her. Bør jeg kontakte speditør, eller kan jeg selv fortolde / få den frigivet?

På forhånd tak.

Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:20

Hej - Kort og godt - Ja, du consignee, modtager, og du kan sagtens tage ud i lufthavnen og ind-fortolde dine ting selv. 

Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 20:52

Tak for svaret!

Kan jeg med fordel kontakte dem inden, så snart jeg ved forsendelsen er på vej, og dermed have toldpapirer m.v. klar?
Kan du sige mig hvilke papirer / formularer jeg skal benytte? 

Tilmeldt 2. May 12
Skrevet kl. 21:04

Når dine ting bliver sendt fra Kina, så laver afsenderen en toldfaktura, som bruges til indfortoldningen i DK. Her beskrives produktet og toldværdien som du skal betale told af, for at få frigivet varen i lufthavnen.
Du kan med fordel bede Kineserne scanne et kopi af deres customs invoice & AWB airwaybill (fragtdokument) som du kan se og tage med. Der er ikke nogen af dokumenterne der direkte er omsættelige, så det er mest for at have en korrekt reference og de korrekte oplysninger når du står i tolden (de samme papirer følger nemlig også varerne). Hvis du har de papier med, og noget ID - så burde der ikke være noget problem. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens,

Mig bekendt kan du ikke bare komme ud i lufthavnen, og ej heller lave din egen indfortoldning (med mindre du er godkendt til dette af SKAT).
Men spørg din leverandør om hvem han sender varen med (fragtfirma), og tag så kontakt til deres dansk kontor. 

Vh. Jan

Tilmeldt 2. May 12
Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det hele kommer selvfølgelig an på hvordan din leverandør sender dit gods - DDP så betaler han told - DAP så betaler du.

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne indfortolde med din virksomhed.... Så jeg vil meget gerne høre det:)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 15:34

Rocko88:

Hej - Kort og godt - Ja, du consignee, modtager, og du kan sagtens tage ud i lufthavnen og ind-fortolde dine ting selv. 

Mig bekendt kræver det adgang til toldsystemet for at kunde indfortolde selv. Lad en speditør stå for selve indfortolningen. 

Vær iøvrigt opmærksom på at du vil blive opkrævet gebyr for håndtering af dit gods i lufthavnen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 15:38

Jan Klindt:

Hej Jens,

Mig bekendt kan du ikke bare komme ud i lufthavnen, og ej heller lave din egen indfortoldning.

Man kan sagtens afhente sit godt i lufthavnen, men det kræver at varen allerede er fortoldet eller at der bliver lavet en fortoldning på stedet (via en speditør).

Er der tale om gods som skal afhentes skal i Kastrup man forvente at det kan flere timer at få sit gods udleveret, så mange gange vil det være billigere af få en speditør til at forstår ind fortoldning og levering af godset. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 15:38

Hej

Tag fat i DHL, de klarer det hele for dig på 1 gang.

Jeg tror det er lidt billigere i længden :-)

Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 12:14

Hej

Min leverandør spøger til Consignee (Der har jeg sat mit navn) og så "Notify Party" - hvem er sidst nævnte?

Jeg giver en tilbagemelding her i tråden når godset er kommet hjem - så kan vi få afkræftet/bekræftet forløbet :) 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)