Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. Import incl. told og levering i DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle :-)

Jeg har fået mod på at kaste mig ud i noget import fra Kina.
Hvis jeg fx. finder 100 læderkortholdere på Alibaba og vil have dem til DK, hvad gør jeg så?
Jeg finder disse til 1 dollar FOB. Hvordan kommer jeg så videre herfra.. Har læst lidt rundt omkring at man kan ringe til en speditør og få dem til at stå for fortoldning, moms osv.

Hvordan kommer man igennem dette punkt for punkt.

Finder jeg først varen på Alibaba og køber det FOB. Og ringer herefter til speditør eller hvordan gør man det..

Mvh. Søren 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41

først skal du ha CVR og være IMPORTREGISTRERET SOM DU SER HER 

Så sikrer du dig at du har fat i en troværdig  får prøver og sikrer dig at det ikke er noget kopi/fake vare Gucci eller lignende som er forbudt og kan stoppes allerede i tolden - uanset logo på eller ikke - altså - det må ikke være en kopi

Så finder du ud af fragten FOB er jo free on board - og du skal finde lidt ud af hvad det koster at få det til Danmark

Dernæst sætter du dig ind i regnskab eller skaffer en ekstern til at lave det for dig via internettet - Du skal sætte dig lidt ind i skat (du beskattes af din fortjeneste) samt moms ved importen - Læs IMPORTMOMS som ikke koster men SKAL laves korrekt - og moms ved salg. Skaf evt et regnskabsprogram - www.dinero.dk er aminos og gratis - nyt og stadigt under op/udbygning - BILLYSBILLING er populært blandt mange nye og koster 99 kr per måned og ONLINE WEB koster 49 kr per måned

Ja så kan du kontakte en speditør og høre denne hvad denne vil ha for materiale fra dig (ordre - cvr nummer osv) og så fortæller han dig hvad der sker, og kan også ofte hjælpe med tanke om bedste forsendelse.

Du kan også importere selv, læs evt HELT BASALT OM IMPORT som handler om import fra f.eks. Kina (fra uden for EU). Det var mange links - men start med dem, for du spørger jo også om noget der er ret omfattende trods alt

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:10

1000-tak for det fine svar... 
Og rigtig fine links jeg har kigget på...

Det er nok ikke selve regnskabsdelen, moms osv. der er problenet..

Det er nok mere hvordan jeg kommer sikkert fra at finde varen på nettet i Kina, til den jeg sidder med den....
Køber man varen først, og kontakter derefter en speditør eller hvordan og hvorledes...

Endnu engang tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)