Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte nyhedsside. Kilder, billeder og andre spørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg overvejer at starte en nyhedsside, hvor jeg skriver nyheder om mobiltelefoner, da jeg læser og interessere mig en del for det.

Men så kommer der jo lidt spørgsmål i den forbindelse.

Nyhederne bliver jo fundet rundt omkring, hovedsagligt på de store internationale hjemmesider omkring dette emne. Kan jeg lægge en artikel op, ud fra hvad jeg har læst hos dem - selvfølgelig med mine egne ord - og så linke til dem som kilde, eller skal man have en aftale med dem omkring det?

Billeder til historierne har de som regel også, har I erfaringer med, om man må bruge dem, eller kan aftale at man må bruge dem, eller hvordan?

Andre ting der er rare at vide, når man skal igang med sådan et projekt her, tips og gode råd er mere end velkommen :-)

En sidste, og ekstra "PS": Siden skal laves i Wordpress, men har ikke kunne finde et tema, jeg syntes sidder lige i skabet. Hvis I har et tema, i synes vil kunne bruges til en mobiltelefon nyheds, tips og tricks og guide side, må I meget gerne sige til :-)

DBH

Fra Vordingborg
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 21
Fra  Gabble Entertainment I/S Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim. 

Jeg har nu kørt et par sider igennem tiden med nyheder, og jeg har altid bare forholdt mig til at skrive artiklerne med mine egne ord og så lavet en henvisning til den originale artikel. 

Kender rigtig mange, som gør dette, så hvis det er ulovligt så er vi mange som er på "røven" :) 

Billeder plejer jeg altid at tage fra producentens hjemmeside, hvis du f.eks. skal lave en artikel omkring en ny telefon, så gå til producenten hjemmeside og hent billeder der. 

Ved ikke hvordan det er i mobil verden, men på min side: www.gabblegaming.com, har jeg tilmeldt mig til utallige spil firmaer presse sider, så jeg løbende får mails omkring nye ting der sker, kunne måske være en ide og se om der er samme mulighed indenfor mobil firmaer? 

Til templates vil jeg foreslå siden: www.themeforest.com - De har utrolig mange gode og professional templates, men du kommer nok ikke uden om at skal redigere en smule i et template uanset hvordan og hvorledes :) 

Ha en god dag. 

Mvh
Matias 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kilden er udenlandsk og du selv skriver en artikel fra bunden af på dansk med baggrund i kilden og nævner kilden med link, er du på den rigtige side af loven.

Da artiklen jo er skrevet af dig og du har kilde angivelse med.

Da du selv skriver den fra bunden af, har kilden ikke (C) på din artikel.

Med hensyn til billeder skal du til gengæld passe på, det er en helt anden snak og der skal du have den oprindelige ejers samtykke til at bruge disse.

 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Ventora Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim,

YooTheme har nogle rigtige flotte temaer til Wordpress, som du bør kigge nærmere på. 

Mvh.
Sigurd K.  

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim, 

Jeg ejer Maskara.dk, en underholdningsportal for kvinder med meget dagligt indhold - og kender derfor lidt til regler omkring tekst- og billedbrug. 

Men hensyn til tekster, skal du huske, at dit indhold på siden skal være unikt - altså, det skal være skrevet af jer, og ikke kopieret fra andre websites. Dette er naturligvis lovmæssigt, men gælder også i din SEO-strategi da kopieret indhold ikke bliver indekseret og i værste fald kan søgemaskinerne straffe din hjemmeside. 

Med hensyn til billeder er det vigtigt, at du har lov til at benytte billederne - du må altså ikke bare finde et billede (f.eks. på Google's billedsøgning) og poste det på din hjemmeside. Jeg foreslår at du køber adgang til en imagebank så du ikke kommer i nogen problemer. Du kan besøge følgende imagebanks og finde deres priser: 

1) 123rf.com

2) Fotolia.com

3) Shutterstock.com

4) Dreamstime.com

Venligst, 

Christian

Maskara.dk - alt om mode, sundhed og skønhed!  

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,
Og tusind tak for jeres svar :-) Jeg blev da lidt klogere, og fik meget mere lyst til at starte!

Jeg har kigget en masse temaer, og de 2 jeg hælder mest til nu er:

http://demo.tagdiv.com/newspaper/
http://themify.me/demo/themes/magazine/

Hvad syntes I passer bedst til en mobil side? Eller har i forslag til andre specifikke temaer, der kunne være en mulighed?

Tak igen.

Dbh

Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 

Hvordan er det med citater? Her tænker jeg evt. engelske citater eller hvis man ser noget på tv. Må man her godt oversætte eller citere det man hører på TV. 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)