Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du gennemskue dette regnestykke??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen på Amino

Tømmer postkassen som sædvanligt denne morgen og finder et brev med et regnestykke der undrer mig. Jeg håber der er en venlig sjæl der kan tolke det lidt bedre end jeg. I får det her:

Gæld pr. 13-06-2006

Krav pr. 13.06.2006:        25.300,00

Renter 2,3 %pr. md.:       60.160,89

Domsrenter:                           0,00

Skyldige omkostninger:     3.270,00

Indbetalinger:                -28.106,00

I alt at betale:                60.624,89 

På vedhæftede girokort står der at jeg kan overføre pengene via min bank og på indbetalingen skal jeg skrive >>HEJEN<< eller er det hajen :-) det er da humor.....

Man kan læse mere om virksomheden her:

https://www.google.dk/search?q=veko&oq=veko&aqs=chrome..69i57.1490j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8#es_sm=122&espv=210&q=veko+lukker&revid=265344684

Er jeg fuldstændig galt på den eller er min gæld indfriet ( jeg lånte 25.000,-) og nu skal jeg så betale renter og omkostninger af....HVAD??

Det mest specielle brev ever og den virksomhed jeg lånte pengene af i tidernes morgen er anmeldt til politiet...hvad gør jeg lige her??. Jeg har nogle kunder der er advokater, skal jeg tage kontakt til en af dem?? eller hvad skal jeg gøre her?? dagen kan nu kun blive bedre Big Smile

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cher,

Regnestykket er der egentligt ikke noget galt i, men de glemmer det forhold at man ikke lige kan tilskrive renterne på den måde.

Du har jo betalt hele lånet ud og betalt på den måde, som VEKO dengang ønskede du skulle betale. Deres rentetilskrivningsmetode er nok gået galt her og så kommer det jo slet ikke til at stemme i sidste ende.

De fleste banker ville faktisk kunne hente overførsler tilbage til 2006, så du kan få dokumentation den vej. Ellers skal virksomheden dokumentere at de har erindret dig om din restgæld indenfor de sidste 5 år, ellers falder den for forældelsesfristen, som jeg er bekendt.

Der kommer helt sikkert flere gode svar fra længere nede i tråden.

Held og lykke med det.

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Tak for dit svar! Ja jeg er yderst forundret over denne specielle udregning/ henvendelse. Jeg håber også der kommer flere svar og reaktioner i denne tråd, der er velsagtens flere sider af den samme sag Smile.

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 53
Fra  RaskeRollinger Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cher

Jeg tror nok jeg var blevet en smule befippet, hvis jeg havde modtaget sådan et brev....

Jeg ville nok ikke bare lade den ligge, men kontakte én, advokat eller lign. der kunne rådføre mig i denne situation.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv tilbage til dem og bed om at uddybe den her udregning, evt med en konto oversigt. Har du ikke hørt fra dem de sidste mange år så har de svært ved at køre sagen igennem.

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

BirgitteB:
Jeg tror nok jeg var blevet en smule befippet, hvis jeg havde modtaget sådan et brev

Hej Birgitte

Ja, det er vel nok det jeg blev, men alting løser sig Smile. Har ringet til virksomheden og de kunne ikke svare på hvordan det lader sig gøre....Jeg præsenterede min sag og oplyste >>firmanavn<< hvorefter medarbejderen siger: Nåh så ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal stille op, vi har overtaget deres sager da firmaet ikke længere eksisterer...vi skal lige undersøge sagen....vi ringer nok på mandag - god weekend...

Det er da også humor Big Smile

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Den rykker du har fået virker mildesttalt ret amatøragtig.  Hvordan kan du iøvrigt få en rykker fra et firma der er gået konkurs ?  Normalt vil det være kurator der vil forsøge at inddrive pengene hos skyldner.

Det virker lidt som om der er tale om et eller anden svindel nummer.  Prøv at kontakte kurator for at høre om de kender noget til sagen.

 

Fra statstidende.


Ved dekret af 28.10.2013 har Sø- og Handelsrettens skifteret taget

Veko A.M.B.A.
CVR-nr. 57407913
Vesterbrogade 63
1620 København VBykort
Sagsnr. K 2109/13-B

under konkursbehandling på grundlag af en begæring modtaget den 18.10.2013.

Som kurator er udpeget advokat Andreas Kærsgaard Mylin, Tuborg Boulevard 1, 2900 Hellerup.


 

Mvh

Ravn

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Knudsen:
Skriv tilbage til dem og bed om at uddybe den her udregning, evt med en konto oversigt.

Hej Brian 

Tak for dit svar. Hurdlen er at virksomheden der har kontaktet mig, ikke er den oprindelige "ejer af gælden" de har blot opkøbt kunderne, der efter sigende "skylder penge i boet". Jeg tror ikke de kan gøre noget her, da beløbet er tilbagebetalt ifølge deres fremsendte brev. Hvad det så er de har beregnet renter og omkostninger ud fra det kan jeg kun gætte mig til Smile

Jeg troede dog ikke man kunne drive forretning på den måde, man kan jo undre sig...

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Den rykker du har fået virker mildesttalt ret amatøragtig.  Hvordan kan du iøvrigt få en rykker fra et firma der er gået konkurs ?  Normalt vil det være kurator der vil forsøge at inddrive pengene hos skyldner.

Det virker lidt som om der er tale om et eller anden svindel nummer.

Hej Ravn

Tak for dit svar. Ja det er korrekt at det er et firma der har "opkøbt gælden" og nu prøver at inddrive penge fra kunderne. 

Jeg kan heller ikke lige gennemskue plottet Smile

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Var jeg dig ville jeg nok lige først spørge kurator om det har sin rigtighed.  For det virker lidt mærkeligt at kurator allerede skulle have solgt tilgodehavender.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)