Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forstår I denne spamkontrol?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lavet en kontaktformular på min kærestes blog, her har jeg lavet en spamkontrol som jeg selv mener er super simpel. Dog har der været et par henvendelser af anden vej, fra folk som tilsyneladende ikke vidste hvad de skulle skrive i spamkontrollen...

I finder kontaktformularen her: http://www.womenswall.dk/kontakt/ ... er det ikke åbenlyst hvad der skal skrives i spamkontrollen eller er det bare mig?

Fra Odense
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tobias,

Meningen med en spamkontrol ala denne er netop at den skal være åbenlys for den normale bruger, men ikke for en bot der prøver at spamme hjemmesiden.
En bot vil ikke forstå konteksten og vil derfor ikke kunne besvare spørgsmålet og derved bliver kontaktformularen ikke godkendt, hvorimod en normal bruger vil vide hvad svaret skal være.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Honoré:

Hej Tobias,

Meningen med en spamkontrol ala denne er netop at den skal være åbenlys for den normale bruger, men ikke for en bot der prøver at spamme hjemmesiden.
En bot vil ikke forstå konteksten og vil derfor ikke kunne besvare spørgsmålet og derved bliver kontaktformularen ikke godkendt, hvorimod en normal bruger vil vide hvad svaret skal være.

Jeg tror nu godt han ved hvad meningen er med hans egen spamkontrol, han spørger om folk synes svaret er åbenlyst, eller hvad, fordi der er andre der ikke kan forstå den :-)

Jeg synes svaret er åbenlyst, men måske du bare skulle gøre det mere simpelt, som f.eks. "Hvad er 2 plus 2?" og måske en linie "Undskyld det dumme spørgsmål: Det er nødvendigt, for at undgå spam".

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er da fint. Men det staves altså "rødgrød".

/Kjeld

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ellers kan du evt skrive svaret ovenover. Svaret er "fløde" - Det har jeg set flere steder, hvor spørgsmålet var lige så nemt :)

Fra Odense
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg misforstod vidst spørgsmålet igår. Det beklager jeg.
Jeg ville også gå efter en lidt nemmere løsning som f.eks. "Hvad er 2 plus 2" som Michel foreslår.

På min egen hjemmeside har jeg blot denne løsning, som fungerer uden problemer:

 

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

firma-dyr:

Men det staves altså "rødgrød".

Tak Kjeld, det får jeg rettet :)

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Honoré:

Jeg ville også gå efter en lidt nemmere løsning som f.eks. "Hvad er 2 plus 2" som Michel foreslår.

2 plus 2... Den regner spambotten vel bare ud? Jeg tænkte netop, at et dansk udtryk ville være godt, da robotterne vel ikke arbejder ret meget i æøå...

Fra Vordingborg
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 21
Fra  Gabble Entertainment I/S Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Må ærlig erkende at jeg lige skulle bruge 5 sekunder på at regne den ud, det er jo også fredag! :) 

Men som de andre siger, lav den helt simpelt med f.eks. 2+2. Så er du helt sikker på at alle forstår den.  

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc - CoolSlips.dk:

Ellers kan du evt skrive svaret ovenover. Svaret er "fløde"

Faktisk ikke så dårlig en idé. Man kan vel godt skrive noget ala: "Hint: Det manglende ord er 'fløde', blot hvis du skulle være i tvivl"...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)