Jeg kom til at tænke på en ting. Når I holder tilbud på noget og lægger info/banner osv vedr. tilbuddet op på jeres hjemmeside, Facebook side og hvor I ellers lægger det op - hvad gør I så EFTER tilbuddet, altså når tilbuddet slutter? Fjerner det igen eller lader det ligge?
Jeg har tænkt lidt over det og jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg synes er smartest.
Hvis man f.eks. lader et billede vedr. tilbud ligge på sin Facebook side, så vil der muligvis være folk der ser det efterfølgende når tilbuddet er slut. Det gode er at de måske vil synes godt om siden (dem som ikke allerede gør det) for at få gode tilbud fremover. Det dårlige er at folk måske venter med at købe indtil der er tilbud igen.
Når tilbuddet er udløbet skal det da helt sikkert erstattes af noget andet, alt andet vil være misvisende overfor kunderne, som ikke nødvendigvis ser at der er en udløbsdato og derfor forventer at kunne købe til nævnte priser.
Når tilbuddet er udløbet skal det da helt sikkert erstattes af noget andet, alt andet vil være misvisende overfor kunderne, som ikke nødvendigvis ser at der er en udløbsdato og derfor forventer at kunne købe til nævnte priser.
Michael
Tror du misforstår lidt.
Lad os nu sige jeg laver et tilbud som gælder henover en weekend. Jeg lægger tilbuddet på Facebook i form af billede og tekst og skriver hvornår det gælder til. Når tilbuddet slutter så er der nogle der foretrækker at slette Facebook indlægget og andre der lader det ligge. Der er fordele og ulemper ved begge dele som jeg ser det, og derfor spørger jeg hvad I gør.
Jeg ville lade det ligge. Hvis man klart og tydeligt skriver i opslaget/teksten at konkurrencen udløber den og den dato, så ser jeg intet forkert i det. Tvært i mod tror jeg at folk vil undre sig, hvis man fx har deltaget i konkurrencen - og opslaget så bare er væk efterfølgende.
Jeg har flere gange skrevet hjemmeside for en kunde med Facebookside, som typisk kommer ret højt op i Googlesøgning på firmanavn. Derfor synes jeg, det er et problem, når den allerseneste nyhed på Facebookgruppen handler om et tilbud, der ikke gælder længere.
Fjern tilbuddet, eller læg noget nyt på, så snart det udløber.
Jeg lader alle mine opslag ligge. Min erfaring siger mig, at der vil være folk, der "liker" pga et opslag, og jeg har ikke oplevet undren over ikke at kunne købe tilbud fra tidligere opslag.
Når det så er sagt, så tror jeg desværre der er rigtig mange der venter på de gode tilbud. Jeg sælger børnetøj og det er ikke mange der er tiltrukket af nyhederne til fuld pris. Folk køber efterhånden ikke noget med mindre der står et "Spar xx%" skilt på varen.
Som jeg ser det, er problemet ikke så meget, at der ligger et udløbet tilbud på Facebook. Problemet er, at det ligger som "indgang" til virksomhedens Facebookside, når man søger virksomhedens navn. Et udløbet tilbud eller en konkurrence, der er slut, er ikke den velkomst, man ønsker sig som kunde/læser.
Derfor mener jeg, det er en god ide at opdatere med et nyt opslag, så snart tilbuddet er slut. :)