Jeg sagde igår mit job op, da jeg endelig er blevet helt klar til at starte mit eget.
Men lige inden jeg skulle ind til min chef med opsigelsen, så kommer han over og beder mig komme ind på kontoret. Det viser sig så at det ikke køre så godt for dem, da deres kunder ikke betaler deres fakturaer. Han meddeler mig derfor at jeg først vil få min løn a conto fredag og mandag. Halvdelen fredag og halvdelen mandag.
Jeg siger så til ham at jeg faktisk var ved at skrive en opsigelse og at jeg ønsker at stoppe fra d. 1 hvis han vil give mig lov. Det vil han så gerne.
Men jeg står så nu og er bange for ikke at få min sidste løn. Er der noget jeg skal gøre allerede nu, og hvordan skal jeg forholde mig?
Jeg ville da vente og se fredag og mandag - men får du så ikke din løn så skal du ha fat i lønmodtagernes garantifond som vil overtage hvis der bliver tale om en konkurs for din chefs virksomhed. Du skriver jo din opsigelse så den er på plads og gælder fra den dag du har behov for og der kan du jo godt bekræfte løfte om halv løn fredag og resten mandag og skrive at du hvis ikke det overholdes, vil tage retslige skridt (uden at definere)
Har du en fagforening ville jeg tale med dem hurtigt så de kan sige om det lyder som en god fremgangsmåde
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er ikke medlem af en fagforening - derfor jeg spørger Amino :)
Der står desværre ikke noget i min opsigelse omkring min sidste løn. Kan jeg gøre andet? Jeg har sidste dag herude i dag, så kan det være smart at få dem til at skrive under på at jeg vil modtage den senest mandag?
du kan jo sende dem et brev eller selv skrive et brev hvor de bekræfter at du får lønnen fredag og mandag som aftalet men samlet taber du nu ikke noget ved ikke at sætte bål og brand i gang dagen efter du skulle ha haft lønnen. Får du den ikke, så er det i første omgang selskabet du skal lægge sag an mod, og der betyder et par dage ikke stort, men jeg ville da få det på skrift når du er der i dag
går den konkurs, så er det lønmodtagernes garantifond, men ingen om du reagerer samme dag eller efter 4 dage når chefen lover, vil ikke efter min mening ha indflydelse på nogen form for afgørelse. Du skal ha din løn og får det med forbehold for at noget andet end det skrevne skulle være tilfældet også - enten direkte eller via garantifonden som man kan anmelde direkte til - du får den - men det kan trække lidt ud i tid
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER