Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søvnproblemer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa Amino!

- Jeg er en dreng på 16 år. Jeg ligger som regel i sengen kl 22.00-22.30 og falder i søvn uden problemer. Men jeg vågner kl 01.00-03.00 og kan ikke rigtig falde i søvn igen.
Jeg står op kl. 06.30. Jeg får 6-8 måltider om dagen, er meget fysisk, træner 5/6 dage i ugen. Min kost er der ingenting i vejen med. Nogen der ved, hvad det her kan skyldes? 

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 08:56

Hej Johnny.

Det kan være du simpelt hen træner for meget. Jeg har selv oplevet en voldsom uro i kroppen efter megen hård træning. Jeg er ligesom dig faldet i søvn, men er vågnet igen, og har så grundet denne uro haft svært ved at falde til ro.

Så mit råd til dig vil være at skære lidt ned på den fysiske træning i en lille periode.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:03

Jeg har præcis samme problem, med jeg også vågner kl 01-03.00 om natten, min løsning er som regl at sove i et koldt rum, så sover jeg meget bedre.

Og hvis du drikker kaffe (Nogle gør ;) ) - så stop med at drik kaffe efter aftensmaden, og se om det hjælper.

Bananer har et relativt højt magnesium og kalium der får dine muskler til at slappe af, hvilket også kan hjælpe på din søvn gennem natten, ellers kan du altid prøve med passionfrugt te, der er et stof i der heder harmala alkaloid hvilket får dit nerve system til at slappe af :D

Te er generelt dårligt da det også indenholder coffeine - men lige præcis passionsfrugt te er godt nok.

Og sidst men ikke mindst.. ved ikke om det er en myte fra gamle dage - men varm mælk, der er vel en grund til at man altid fik varm mælk inden sengetid Wink

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 09:11

Der er slet ingen tvivl om at et koldt rum er at foretrække når man skal sove. Ud over det har Lucas naturligvis ret i hans pointe omkring koffeinholdige drikke. Hold dig fra dem det er videnskabelig bevist.

Her er et lille trick jeg selv bruger når jeg ikke kan falde til ro. Find den største og mest kedelige bog du kan komme i tanke om. Måske noget om jungiansk dybdepsykologi eller et andet emne du finder intetsigende. Efter et par sider i den midt om natten kommer søvnen gerne snigende af sig selv.

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 09:14

Hej,

Jeg kan anbefale at hente en mindfulness app og lytte til det. Det virker ekstremt beroligende og får en til at slappe af i både krop og sjæl.

Jeg kan anbefale den app der hedder imindfulness.

Held og lykke

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 09:31

Hej,

Uroen kan skyldes mange ting, men det lyder som om træningen er en god del af det. Som der skrives er magnesium beroligende, så det syntes jeg bestemt er værd at gå efter, spis mere kål, gulerødder, mandler eller rosiner. Det er dog svært at blive dækket ind på den måde, så magnesium piller er ikke en dum ide, specielt ikke hvis du træner meget som du skriver, så er det essentielt for kroppen.

Personligt laver jeg ofte en kop the bestående af varmt vand, saften fra en halv citron, lidt frisk ingefær samt en lille skefuld honning. Den lukker øjnene ganske effektivt.

Sov godt :)

Venligst,
Bjarke 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)