Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhed skal jeg starte - og får det indvirken på min SU?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener I/S. Et I/S bestående af eksempelvis to IVS vil kun hæfte for den kapital, der er i disse selskaber - solidarisk.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19

@ Steffen - hvad tror du det vil koste at omdanne et IVS til ApS ???😉

Jeg tror ikke engang man behøver en studentereksame for at regne ud at det er urentabelt og langt billigere at gå i banken at låne pengene til et ApS.

IVS er en fed lov for advokater og revisor og dyrt for iværksætteren.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22

Henrik Koudahl:
Jeg mener I/S. Et I/S bestående af eksempelvis to IVS vil kun hæfte for den kapital, der er i disse selskaber - solidarisk.
men en del kreditgivere vil jo nok kunne gennemskue, at ejerene af dette I/S er to 1 kr stærke selskaber, så der vil nok kunne blive lidt krav i den forbindelse ved kreditgivning, måske større leverandører osv - men ellers ja vist er det ting at se på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

Pointen var jo netop her John at der tilsyneladende ikke er noget behov for kredit. Løsningen er fleksibel for unge mennesker der starter op og er på SU og samtidig er det lettere at opløse et IS end et kapitalselskab.

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 09:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

@ Steffen - hvad tror du det vil koste at omdanne et IVS til ApS ???😉

Jeg tror ikke engang man behøver en studentereksame for at regne ud at det er urentabelt og langt billigere at gå i banken at låne pengene til et ApS.

IVS er en fed lov for advokater og revisor og dyrt for iværksætteren.

Er helt enig i at det er dyrere, men pointen med et IVS er jo at det skal omdannes til et ApS på sigt. Det er for at give iværksættere mulighed for at danne et indtægtsgrundlag før de binder flere penge.

Har man muligheden for at skaffe beløbet på forhånd vil jeg da altid anbefale et ApS

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

Ja, det er dyrt at koebe selskab paa klods!!!

Et kvalificeret gaet vil vaere 10.000-15.000 kr. for vurdering og omdannelse.Hvis man saa tillaegger omkostninger ved at stifte et IVS saa er man altsaa meget godt paa vej mod de 50.000 kr.

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 09:22

Henrik Koudahl:

Ja, det er dyrt at koebe selskab paa klods!!!

Et kvalificeret gaet vil vaere 10.000-15.000 kr. for vurdering og omdannelse.Hvis man saa tillaegger omkostninger ved at stifte et IVS saa er man altsaa meget godt paa vej mod de 50.000 kr.

Men du har så også fået bevist at du har en forretning som er rentabel, så for nogen af de ekstra udgifter godt givet ud :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:26

Henrik Koudahl:
Pointen var jo netop her John at der tilsyneladende ikke er noget behov for kredit. Løsningen er fleksibel for unge mennesker der starter op og er på SU og samtidig er det lettere at opløse et IS end et kapitalselskab.

jep men så skal de lige overveje, om indtjeningen nu faktisk bliver så stor, at det rammer SU for alvor og om omkostningen ved trods alt at skulle ha adminisitration og regnskaber i to stk IVS + I/S gør det pengene værd -

Det kunne være det var bedre at være tilfredse med faktisk selv at kunne tjene penge og trods alt ha SU som sikkerhed,hvis ikke indtjeningen bliver helt så høj. Der er vel også en vis tilfredsstillelse i at kunne sige, vi tjener selv og tar mindre fra det offentlige.

I så fald, uden risiko/lån så kører rent I/S jo fint - OG er der krav om lån og sikkerhed - så bliver IVS under alle omstændigheder svær tror jeg - så skal de bare - også hvis de vælger den mere forkromede løsning med to x IVS og I/S huske en I/S AFTALE som i linket. Den er meget vigtig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)