Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det overhovedet lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ikke en særlig god sælger, - det er en kendsgerning.

Til gengæld er jeg en dygtig motivator, rådgiver, sparringspartner og coach. Problemet er bare, at den service jeg tilbyder, skal sælges, for at jeg kan drive min foretning.

Min tanke er følgende:

Hvis der er nogle supersælgere derude, kunne jeg så sælge dem en form for gavekort/billetter til mine ydelser. Sælgeren kunne så, købe mine "billetter" til kr. 100,- - 150,- under salgsprisen og derefter sælge dem videre til den fulde pris. Hvis sælgeren ikke får solgt alle sine billettter indenfor et givent tidsrum, så køber jeg dem tilbage, til den samme pris, som sælgeren betalte til mig.

Mine spørgsmål er så:

1. Er det overhovedet en god ide?
  2. Findes der nogle regler eller lovgivning, som jeg skal være opmærksom på?
  3. Vil opgaen overhovedet være attraktiv for en sælger?

Hvad tænker I om det? kom med nogle friske bud.

Mange hilsner

Skou

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:04

Dvs.. du vil aflønne sælgeren med gavekort til din virksomhed..

så hvis han fx sælger for 5000 kr får han et gavekort fra dig på fx 400 kr, som han så skal sælge for at få penge til sig selv..

Var det ikke lettere at give ham provision? For hvordan skal han ellers afregne til kunderne - skal de have en faktura fra ham, på de gavekort de køber fra ham? Hvis ja, hvordan sikrer du så, at han ikke finder en masse kunder til sig selv og på et tidspunkt starter op for sig selv med disse kunder eller tager disse kunder med et andet sted hen?

Jeg tror desværre ikke, der er ret mange sælgere, der vil arbejde på ren provision, det er lidt risikabelt.. med mindre man kan scorer ret godt på salgene..

Du skriver ikke, hvilke produkter de skal sælge og om det er til virksomheder/private?

Hvis det fx er tøj du sælger, og får et par handelsskole elever til at sælge varerne, kan det da godt være, at de vil være tilfredse med at kunne shoppe tøj i butikken til sig selv, i stedet for løn..

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:48

Jakodan:

Dvs.. du vil aflønne sælgeren med gavekort til din virksomhed..

så hvis han fx sælger for 5000 kr får han et gavekort fra dig på fx 400 kr, som han så skal sælge for at få penge til sig selv..

Var det ikke lettere at give ham provision? For hvordan skal han ellers afregne til kunderne - skal de have en faktura fra ham, på de gavekort de køber fra ham? Hvis ja, hvordan sikrer du så, at han ikke finder en masse kunder til sig selv og på et tidspunkt starter op for sig selv med disse kunder eller tager disse kunder med et andet sted hen?

Jeg tror desværre ikke, der er ret mange sælgere, der vil arbejde på ren provision, det er lidt risikabelt.. med mindre man kan scorer ret godt på salgene..

Du skriver ikke, hvilke produkter de skal sælge og om det er til virksomheder/private?

Hvis det fx er tøj du sælger, og får et par handelsskole elever til at sælge varerne, kan det da godt være, at de vil være tilfredse med at kunne shoppe tøj i butikken til sig selv, i stedet for løn..

Ok, jeg har tydeligvis ikke forklaret mig særlig klart Surprise

• Jeg mente ikke at jeg ville betale med gavekort, men at sælgeren skulle have dífferencen mellem, den pris han køber for hos mig og den pris han selv sælger f0or.
  • Der er ikke tale om produkter, men rådgivning, sparring, coaching og stresshåndtering.
  • Tanken var, at hvis sælgeren f.eks. sælger en session til kr. 1000,- og han har købt gavekortet fra mig for kr. 850,- så tjener han faktisk kr. 150,- for dette ene salg.

Jeg håber at det var en lidt mere tydelig beskrivelse, eller spørg endelig igen.

Og tak for svaret.

/Skou

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:49

Det lyder totalt indviklet og ikke noget som en god sælger ville gå med til. Jeg tror det ville være bedere at få lavet et ordenligt website.
Derudover er det i din branche næsten essentielt at have et netværk at arbejde ud fra. Min far er coach og alle hans clienter kommer enten gennem internettet eller gennem netværk.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:38

Men det vil sige, at så skal sælgeren selv tage ansvaret for, om kunden betaler sin faktura eller bede om forud betaling.. og hvis sælgeren først skal købe en session ved dig for at sælge den videre, skal han også selv til at lave bogholderi, skatte indberetning osv.. det tror jeg ikke ret mange vil gide..

Findes der ikke nogen hjemmesider, som sælger relaterede produkter.. fx et reklamebureau, et andet rådgivningsselskab, en foredragsholoder, hvad ved jeg, som sammen med deres egne ydelser kunne tjene en skilling ekstra, ved at sælge kunden din ydelse..Det kunne også være, hvis der er en hjemmeside som sælger selvhjælps-bøger, at de kunne have et ekstra produkt på deres hjemmeside, som folk kan lægge i indkøbskurven og her efter får de tilsendt et gavekort til brug ved dig eller lign.

På den måde tjener de lidt ekstra, uden at skulle have mere besvær.. og du kunne måske så tilgengæld sælge selvhjælps-bøgerne til dine kunder, som en ekstra ydelse, og så tjener du også lidt ekstra..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)