Kære Aminoer Jeg er ikke en særlig god sælger, - det er en kendsgerning. Til gengæld er jeg en dygtig motivator, rådgiver, sparringspartner og coach. Problemet er bare, at den service jeg tilbyder, skal sælges, for at jeg kan drive min foretning. Min tanke er følgende: Hvis der er nogle supersælgere derude, kunne jeg så sælge dem en form for gavekort/billetter til mine ydelser. Sælgeren kunne så, købe mine "billetter" til kr. 100,- - 150,- under salgsprisen og derefter sælge dem videre til den fulde pris. Hvis sælgeren ikke får solgt alle sine billettter indenfor et givent tidsrum, så køber jeg dem tilbage, til den samme pris, som sælgeren betalte til mig. Mine spørgsmål er så:
Hvad tænker I om det? kom med nogle friske bud. Mange hilsner Skou |
Dvs.. du vil aflønne sælgeren med gavekort til din virksomhed..
så hvis han fx sælger for 5000 kr får han et gavekort fra dig på fx 400 kr, som han så skal sælge for at få penge til sig selv..
Var det ikke lettere at give ham provision? For hvordan skal han ellers afregne til kunderne - skal de have en faktura fra ham, på de gavekort de køber fra ham? Hvis ja, hvordan sikrer du så, at han ikke finder en masse kunder til sig selv og på et tidspunkt starter op for sig selv med disse kunder eller tager disse kunder med et andet sted hen?
Jeg tror desværre ikke, der er ret mange sælgere, der vil arbejde på ren provision, det er lidt risikabelt.. med mindre man kan scorer ret godt på salgene..
Du skriver ikke, hvilke produkter de skal sælge og om det er til virksomheder/private?
Hvis det fx er tøj du sælger, og får et par handelsskole elever til at sælge varerne, kan det da godt være, at de vil være tilfredse med at kunne shoppe tøj i butikken til sig selv, i stedet for løn..