Jeg er lidt på dybt vand, jeg står og vil starte låsesmeds virksomhed op, men er meget i tvivl om hvordan man skal springe ud i det, da jeg ikke vil komme i klemme med skattefar eller lign, så mit spørgsmål er,? hvad skal der til hvor at få cvr nummer og så starte enkeltmands virksomhed? hvis man ikke har helt styr på bogholder / revisor delen..
Håber nogle kan give et godt råd, så jeg kan få startede med det samme :-)
Du kan som sådan springe direkte ud i det! Det er bare at hoppe ind på virk.dk og registrere din virksomhed. En enkeltmandsvirksomhed har ikke pligt til at offentliggøre eller udarbejde en decideret årsrapport, men det er selvfølgelig påkrævet at have styr på sin økonomi og dermed også alle bilag.
Du kan eventuelt tage et kig på denne side http://startvaekst.dk/ - den hjalp mig meget, da jeg stod og havde samme overvejelser som dig.
Hvis du ikke selv er meget for regnskab m.v., kan du jo betale dig fra det.
Det er bare vigtigt, at du holder styr på de penge du bruger og de penge du tjener (og dermed fakturerer). Tag evt. et kig på Aminos eget Dinero, der er et gratis regnskabsprogram (indtil du har omsat for den første million) - find det her: https://dinero.dk/
Mange tak for dit svar. regnskabs programmet er hentet :-)
Hos hvem og hvor kan jeg betale mig fra det? kender du nogle til en god pris? da jeg jo ønsker en god start på mit nye firma når det bliver oprettet.
Jeg har været inde på startvaekst, og de andre sider, sammen for dem , skriver de alle at de er super nemt at starte virksomhed, men der må da være faldgrupper? ellers har jeg da været dum ikke at starte op for længe siden, man tror jo det er mega svært at starte en lille virksomhed op..
på aminos søster www.agera.dk kan du få 3 gratis uforpligtende tilbud på bogføring og regnskab. Beskriv du er lille nystartet virksomhed og du vil har hjælp med bogføring, moms og årsafslutning og venter forholdsvis få bilag i starten - så får du nogen priser at sammenligne
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER