Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Passende "landekode" til virksomheds domæne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står at skal åbne en hjemmeside som skal fungere som en webshop med fokus på salg af fælge og dæk. Og jeg står nu i dilemmaet om hvad "landkoden/country code" skal være. Altså hvad der står efter domænenavnet (.dk .se .no .eu .net).

Det er en virksomhed som sælger til hele Europa så derfor er jeg nød til at være sikker på hvilken landkode jeg vælger at bruge for at det giver mest mening.

Jeg har selv tænkt over et par landkoder som jeg har tjekket og som er tilgængelige.

.net

.eu

.nu

Jeg har tænkt over at bruge .nu domænet, men hvordan synes i derude at det ville give mening iforhold til hvad jeg vil med min virksomhed?  

Fra Tommerup
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 107
Fra  Agil Media DK Skrevet kl. 09:18

.nu gir ingen mening i de fleste europeiske land. Velg et "generisk" TLD som .eu, .com, .org eller .net.

Oversettelse dansk til norsk | Norske tekster | Research på norske søkeord

Norske tekster

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22

Det var det jeg tænkte.

I mit tilfælde er .com optaget, så den kan ikke komme på tale. 

Men eftersom vi ikke sælger til andet end i europa, så burde .eu domænet passe meget godt.

Er der noget man skal tage højde for mht. virksomhed og webshop på de omtalte landkoder? Eller er det fuldstændigt ligegyldigt, og blot en endelse på domænet?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:26

mark661:

.nu

Folk udenfor skandinavien vil da godt nok undre sig over hvad et domænenavn tilhørende en ø-gruppe i stillehavet laver med at sælge fælge i EU...

.DK

.EU

det er det du skal have.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 09:28

Søren.Pedersen:

mark661:

.nu

Folk udenfor skandinavien vil da godt nok undre sig over hvad et domænenavn tilhørende en ø-gruppe i stillehavet laver med at sælge fælge i EU...

.DK

.EU

det er det du skal have.

Med det sagt, så er .NU brugt meget i Danmark, Sverige og Holland, og kan operere på lige fod med .dk, .se og .nl.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 09:53

jeg ville klart vælge .com eller .EU - men aller helst .com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)