Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med investor - ide fremlæggelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til et møde med en gruppe investorer, hvor jeg skal bruge ca. 5 mio til udvikling af en ide.
For kort at fortælle lidt om ideen, så vil den kunne automatisere 18 medarbejders arbejde, så det kan laves af en medarbejder.
Branchen som opfindelsen skal bruges i, omsætter i omegnen af 800 mio til 1 mia om året i Danmark. Ved ikke hvor stor branchen er i andre lande.

Hvis/når ideen er blevet til virkelighed, har jeg en ide om at køberne af systemet, skal betale 5% af omsætningen i afgift til virksomheden, samt betale fuld pris for systemet. Altså lidt en form for Apple logik, du køber et produkt, men betaler en afgift for omsætningen, som produktet producere.

Min store udfordring, når jeg skal præsentere ideen er at jeg ikke vil afsløre for meget. Ideen er fuldt udviklet og jeg overvejede om man så kun skulle fortælle, 25-50% af funktionerne i systemet og hvis gruppen af investorer ikke kunne se mulighederne i systemet, ville det alligevel ikke være fremtidige samarbejdspartnere.

Måske det lige skal nævnes at der ikke er patent på ideen og patent ville være oplagt.

Jer som har praktiske erfaringer med præsentation af en ide over for investorer, hvordan har I sikret jer, at ideen ikke blev stjålet?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 21:58

Hejsa,

Er det et 5-10 min. pitch ?

Og er det private investorer ?

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:28

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 00:32

Du kan jo lade være med at komme ind på det tekniske, men blot fokusere på visionen.

En gennemgang af forretningsplanen lyder til at blive en længere affære :)

Mht. mit eget, så åbnede jeg alle kort. Man skal huske at investorerne investerer i nye ideer fordi de finder mennesker som kan føre dem ud i livet. Dertil kommer det at de ville få et utroligt dårligt ry, hvis de som investor stjal ideerne som blev præsenteret for dem.

Jeg ville altså ikke frygte at de stjæler din idé. At tilbageholde info kan blot skade dit indtryk

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 11
Fra  CEPELO Skrevet kl. 11:32

Hej Carl

Nu ved jeg ikke om du allerede har fremlagt din ide for investorerne... Hvis ikke er min vinkel på sagen, at det handler om tillid, og du kan evt. afdække dig med en NDA, men den kan alligevel let omgås.

Jeg har erfaring fra mange lignende sager, og derfra ved jeg, at du er nødt til at være 100% åben omkring det forretningsmæssige potentiale, og hvorfor lige præcis DIN ide er unik. Dog kan du godt undlade at komme ind på det mere specifikt tekniske, som du også nævner kan patenteres.

Generelt vil jeg dog anbefale, at man laver sin patentansøgning INDEN produktet vises for en større gruppe.

Har du brug for yderligere sparring omkring emnet, er du velkommen til at kontakte mig.

Hilsen Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)