Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige Forretningsmodel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er,

Jeg har gang i et projekt som er at lave en app, og vil gerne høre jeres råd, erfaringer og feedback om følgende:

Hvilken Forretningsmodel er den rigtige når man skal sælge en app?

Min app er en tjeneste der skal gøre parkering lettere.

Hvad kunne være godt?; abonnement inddelt i f.eks. Dag, uge, måned, halvår eller helår.

Engangsbetaling af app?

Pris pr. Tjeneste?

Andre ideer?

Jeg ser frem til at høre hvad I syntes og har af erfaringer!

Med venlig hilsen

Thor

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 16:49

Det kommer vel an på hvad brugeren for ud af din app. Sparer det penge hver gang de parkerer? så er en pay-per-use eller abonnements løsning en god ide, sparer de ikke andet end tid så er et engangsbeløb nok bedre.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 17:30

Gå ind og se på din kundegruppes krav til en app som kunne bruges til at gøre parkering lettere... Altså hvad mangler de for at kunne parkere lettere - hvad er der så godt ved jer som gør kunden skal købe. Jeg vil mene at folk ikke gider at betale abonnement priser på en app når de måske allerede skal betale for eventuelt parkering i et parkeringshus? Derfor mener jeg man kunne starte med en engangsbetalings app - også kan man altid putte en pris på en anden tjeneste man kan "unlocke! Måske en lækker lille side ting som de fleste gerne ville betale lidt ekstra for at have :)

Når du skal ud og sælge dit produkt - så er det også vigtigt at du sætter dig i kundens sted. Hvad ville du selv? Hvad ville dine forældre? Hvad ville dine gode venner? HVad ville dine naboer? Sådan kunne man blive ved i evigheder! Gå ud og lav en kort præsentation om dit produkt og find ud af hvad de fleste folk ville synes - måske de fleste vil mene den skal være gratis, også man skal betale fuld version hvis man vil have nogle væsentlige og vigtige features med :)

Håber det gav lidt!

God vind!  

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:11

Tak for den fine feedback. 

Specielt har du - Mads - hjulpet mig godt på vej med en afklaring! Det sætter jeg pris på.
- Det er en skidegod ide det der med at have ekstra features som så koster. Og som jo egentlig burde være ret åbenlys, da mange apps har det. 
Meeeeeeen, kan I fortælle mig om det er noget der skal programmeres ind i App'en, eller er det bare en indstilling man kan lave i Apples menu når den er færdig?? Hvis det giver nogen mening?

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 12:31

Det var skam så lidt! 

Mange gange held og lykke med projektet! 

Hvis du har brug for flere ting - så add mig på skype eller facebook, er altid klar på en snak :)

Facebook: Mads Bjergø Grønning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)