Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP. Jeg er desperat efter en solid serverløsning til meget krævende site. Hetzner?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 03:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere brugt Hetzner i årevis, men skiftede i sommers til Netgroup.dk.. det har dog været en katastrofal oplevelse, som ikke kan klare al vores data, og jeg står nu tæt på et skifte tilbage til Hetzner, på en mere optimal/skrædersyet løsning. Men der var lidt problemer med Hetzner fra tid til anden, og generelt ikke den ønskede hastighed. Optimering skulle dog, efter sigende, løse dette, men efter at have læst om dårlige erfaringer her på siden, vil jeg gerne høre fra hvad folk vil anbefale.

Vi er nok en af Danmarks største sider mht. data, med millioner af daglige updates der skal falde på sekundet. Kun et par tusinde daglige besøgende, men det bliver snart mangedoblet. Vil du fraråde Hetzner til et meget krævende site? Og hvad vil du istedet anbefale? Desværre er økonomien stram, så jeg har ikke råd til løsninger over 2-3000 / md. Men vil stadig gerne høre hvad det/de bedste valg er.

På forhånd tak!

Tilmeldt 2. Aug 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:29

Hej Asger

Har du/I overvejet at gå cloud?

Jeg er selv i gang med at flytte et trafikkeret website over på Microsoft Azure.

Jeg har selv brugt www.coreix.net igennem længere tid til forskellige virksomheder. De er ikke billige, men det virker - har aldrig haft driftsmæssige problemer og de har ret fine anmeldelser rundt omkring.
Et billigere alternativ er ovh.co.uk - har ikke brugt dem før, men skal bruge en billig server til en mindre projekt.

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 04:39

Tak for svar!

Netgroup som vi lige er skiftet til skulle være det bedste cloud system, ihvertfald i Danmark. Men de er fuldstændigt ude af stand til at klare al vores data. Alt shared server er for ustabilt, har jeg siden ladet mig fortælle, hvorfor jeg overvejer at gå tilbage til Hetzner.. Bare ikke fedt at gå tilbage til en fuser, men jeg tror umiddelbart at det kan forbedres markant ift. sidste gang, da løsningen kan optimeres, og vores kode er bedre idag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 06:38

Hvor meget data er der tale om og hvilke teknologier anvender i?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 07:47

Hej Asger. 

Hvis du kastede lidt lys over dit behov - windows/Unix og dine egne kompetencer i forhold til at drive det, så kunne vi måske komme med et forslag - du kommer dog ikke langt med 2-3000 / md. i forhold til kvalitets hosting.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:50

Kim, definer 'kvalitets hosting'?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:08

Det er Linux, men har ikke lige specs på hånden. Mener dog 200 GB siger mig noget..

Vi har umiddelbart de rigtige folk til arbejdet, men her er Hetzner bedste bud. .. så bedre alternativer vil være interessante at høre om .

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:22

Vi har lige leveret en Custom HP server med 4 x 128 GB SSD i Raid 1+0 - den løb op i omkring 35000,- incl. 64Gb ram. Den sparker I/O røv.

Hvis du anskaffer dig noget lign. så kan du måske have den hængende selv i et hostingcenter.

Det skulle nok kunne gøres for 2-3K om måneden.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 08:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Asger

Jeg vil anbefale dig en managed virtuel server ved Solidohosting.dk. Deres VPS løsning kører på VMware og er super stabil. De har også rigtig gode trafikpriser da de har nogle meget store og trafiktunge kunder der er med til at presse prisen ned på båndbredden.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:54

Ved du hos LeaseWeb kan få en HP DL380e G8 med 2x E5-2420 CPU'er (1.9ghz med 2.4ghz turbo) - må 6 cores, 12 tråde på hver CPU - hvilket giver dig 24 tråde.

64 gigabyte ram, 4x 240GB SSD disks,  på en 100mbit unmetered (du får faktisk 32.4TB trafik, så den er unmetered!).

Den er placeret i holland, i deres EvoSwitch datacenter.

Du kan også tage en anden konfiguration - f.eks, mindre ram, SATA eller SAS diske (op til 8x 300gb SAS 15K disks). Baseret på hvad du nu end vil have.

Direkte konfigurationslink kan du se her. For deres andre 100mbit unmetered servere kan du se her - hvis du vil have højere end 100mbit (self, kun hvis det er krævet) - har de selvfølgelig højere.

Personligt har jeg kun gode erfaringer med LeaseWeb, og de har kompetente folk bag ved.

(Og ja, deres side er lidt langsom, grundet af den måde de rendere den på) :P

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)