Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af eget tøjmærke.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 28
Fra  PIGALLE vodka Ultra Premium Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne starte mit eget tøjmærke. Jeg går på handelsskole, så jeg ved at det kræver meget arbejde at starte sit eget.
Jeg har en god kammerat til, at hjælpe mig og give motivation. Vi har dog nogle spørgsmål.

Vi har brug for et program til, at designe vores tøj i. Vi har mange gode ideer, men vi ville gerne kunne få dem ned på computeren,
så at vi kunne vise det frem til folk.
Er der nogle der kender til sådan et program. Det er udelukkende herretøj vi vil designe.

Er der nogle der har erfaringer med, at købe T-shirts uden labels, blanke cap og huer mv. i kina eller andre lande hvor det er billigt.
Hvis der er, hvor har i så købt det ?

Vi er to unge iværksættere og håber at der er nogle der vil hjælpe os på vej.

Hilsen Kristian og Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01

medens i venter på svar kan I også tænke lidt over selskabsform. Vil du starte alene i personlig virksomhed, med din makker som I/S eller vil i starte i selskabsform

Under alle omstændigheder vil I så skulle moms OG importregistreres for at kunne købe i Asien til videresalg. De der har de bedste leverandører i asien vil næppe fortælle en ny konkurrent hvor de køber billigst, men der er masser af leverandører, og en del starter via Alibaba hjemmesiden, som dog dels kan indeholde mange kopivarer - dels også kan ha uærlige leverandører så ikke noget med store bank overførsler

Her om IMPORTREGISTRERING og her lidt BASALT OM IMPORT OG TOLD Det kan i jo studere lidt medens i venter på øvrige svar - det administrative skal ikke være en hindring, men sæt jer godt ind i det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21

Hej Kristian og Jacob.

Kig på software Illustrator fra Adobe. Det fremstiller Vector, som kan mindskes og forstørres uden tab, og er derfor godt til design, da det kan placeres på mere eller mindre alle materialer og størrelser. 

Tilmeldt 28. Oct 13
Fra  PIGALLE vodka Ultra Premium Skrevet kl. 14:27

Mange tak for svar Klaus, jeg vil prøve og se om jeg ikke kan finde det på program på nettet.

Tilmeldt 28. Oct 13
Fra  PIGALLE vodka Ultra Premium Skrevet kl. 14:28

Mange tak for rådet John, det vil vi have med i tankerne.

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:49

Det er min erfaring, at det ikke kan betale sig at købe blanke t-shirts osv. hjem for selv at få tryk på, hvis det altså er derfor du kigger efter producenter uden labels? For os har det i hvert fald både været nemmest og billigt, at få producenten af t-shirts til at lave det hele.

Vi startede ved at gå ind på Alibaba.com, og finde t-shirt leverandører som tilbød OEM service. Herefter er det bare, at få tilsendt nogle vareprøver og forsøge at finde en ordentlig samarbejdspartner. Pas dog på med at købe for store partier hjem fra start. Selvom vareprøven er en god kvalitet, er det ikke sikkert, at de produkter de leverer, er ligesådan.

Jeg hjælper virksomheder med at sælge mere ved at arbejde med online markedsføring. Se mere på https://asento.dk/

Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 14:56

Hej Kristian og Jacob.

Jeg har selv haft mig eget tøjmærke indtil jeg solgte det.

Det er en tidsrøver, ligesom alt andet. 

Her er lidt guldkort jeg håber i kan bruge :)

Hvis i ikke selv har forstand på at designe, så find en der kan! Et tøjmærke sælger ikke, hvis det kun er halvt gennemført. Det skal være lækkert, ellers slår i aldrig nogensinde jeres konkurrenter. Så i bliver nødt til at finde en som kan designe tøj. Man behøves ikke at være designer for at kunne finde ud af det, jeg gjorde det selv som 17årig. 

Hvis i køber blanke tshirts, hvad vil i så putte på dem? Køb dem færdige, det er meget nemmere og i sidste ende billigere. Der findes sådanne steder i Danmark, eksempelvis Unicorn screen printing, men også uendeligt mange i udlandet. 

Hvor stor kapital har i? Hvis i vil have noget andre ikke har, altså andet end tshirts og crewnecks, så skal i bruge en nogenlunde kapital.

Jeg har selv haft mest succes ved at købe tøjet i Kina.

Skriv hvis i vil have yderligere hjælp :-)

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)