Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hacket emailkonto

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opdaget at nogen har skaffet sig adgang til min emailkonto på noget uheldig vis - vedkommende har slettet mails, svaret på mails i mit navn osv osv   og det har haft en mildest talt uheldig effekt på rigtig mange måder. Jeg har prøvet at skifte min adgangskode, men lige meget hjælper det - er der nogen, der ved, hvad der kan gøres?

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 15:25

Hej Majbrit,

Først og fremmest, hvilken e-mail drejer det sig om? Er det en webmail? I så fald hvilken. Ofte, selvom du skifter din kode, kan den gendannes ved at folk trykker "Glemt kodeord" og derfra kender dine oplysninger, f.eks. hvad hed din første hund osv. :)

Det kan også være at det er mere seriøst og selve din PC er blevet ramt af en Trojan/Spyware. 

Du må dog lige fortælle lidt nærmere om hvilken mailbox det drejer sig om 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:30

Det er ikke en webmail - jeg bruger windowsmail - det er den mailkonto, der "hører til" min hjemmeside.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 15:34

Jeg ville først og fremmest køre en virus-scan på din computer.

Eventuelt AVG-Free, benytter jeg også selv og skulle ha styr på det meste.
Derefter ville jeg ændre koden til selve din webhost og så naturligvis igen koden til din emailadresse.

Bruger du POP eller IMAP til opsætning?
Husk at checke opsætningen i dit mailprogram om det automatisk er sat til at slette mails efter et stykke tid.

Derudover er det desværre muligt at sende emails der ser ud som om de kommer fra din mailadresse. Jeg kunne f.eks. nemt sende dig en email fra gates@microsoft.com og vedkommende ville derved tro at den rent faktisk kom fra den addresse. 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:36

Majbritt Jacobsen:

Det er ikke en webmail - jeg bruger windowsmail - det er den mailkonto, der "hører til" min hjemmeside.

Din udbyder må have nogle logfiler der siger hvor der logges in fra, IP nummer, tidspunkt, om passwordet er tastet ind korrekt første gang etc etc

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37

lyder grimt - for enten har nogen adgang til djurskommunikations hjemmeside og kan styre din mail og måske andet, eller som minimum - kan se din adgangskode som du jo skriver du har ændret. Har du ændret til noget virkeligt unikt - bogstaver tal store og små osv - så burde det ikke være let at bryde den - med mindre de har fuld kontrol over din hjemmeside, og selv da burde de ikke kunne ændre din mail kode

Alternativt er der en keylogger på din maskine så andre kan se hvad du taster - men hvorfor hacke din mail og ikke din bank så - Er der et spor i det som der svares på dine mail fra hackeren til andre eller det som slettes, noget hævn eller andet.

Har du talt med den udbyder du har hjemmesiden hos - det ville være mit næste træk efter endnu en gang at ha skiftet kode til mail-boxen

vh

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:39

Jeg ved godt, hvem der gør det - og det er bliver udelukkende gjort for at genere mig - men det generer også mine kunder, og det er der, problemet ligger - jeg prøver at sende min computer ud til en flink amino, der har tilbudt sin assistance - også håber jeg, det løser problemet :)

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:
Jeg ved godt, hvem der gør det

meld det til politiet , sluk din pc og vent på svar

lån en anden computer skift password fra den

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:19

Er helt på linje med Flemming - hvis du ved hvem det er, så er en politianmeldelse da på sin plads (hvilket det også ville være hvis du ikke vidste hvem det var).

Hvordan har vedkommende gjort sig fortjent til ikke at skulle straffes for sine handlinger?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)