Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes i hash skal lovliggøres?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Tearsagain Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skal lovliggøres...

Arbejder for Nonbye A/S med fokus på bilreklame

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes godt man kan sammenligne hash med cigaretter en smule. Prøv lige at se et fald i cigaretafhængige over de seneste 10 år, det må man jo give politikerne æren for, om man vil eller ej.

Cigaretmarkedet er stort set 100% kontrolleret af staten, og der kan derfor skrues op og ned for afgifter som man har lyst - og det virker. En afgiftsstigning får ikke den fornuftige til at købe sine cigaretter på det sorte marked, nej man overvejer at stoppe - jeg er desuden selv hoppet på den vogn for et par år siden.

Legalisere man hash og sælger det via apoteker, så har man meget lettere ved at påvirke rygeren til at stoppe, både ved information og diverse afgifter. Rygning af hash mener jeg desuden kun må være lovligt indenfor hjemmets 4 vægge, det skal ikke finde sted på gaden, cafeer eller lignende.

Jeg vil også lige nævne, at jeg bliver altså ikke hashryger, blot fordi det bliver lovligt - jeg ved godt det er dumt.

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes også det skal legaliseres, og sælges under kontrollerede forhold. Gerne på apoteker. Jeg er enig med Tobias ^^  i, at det vil kunne skabe bedre muligheder for at hjælpe afhængige, og medvirke til at bekæmpe (bande)kriminaliteten omkring hashsalg.

Og selvfølgelig skal hashrygning være underlagt samme regler som alm rygning, så ingen udsættes for passiv rygning.

Jeg synes også afgiften på alkohol og smøger skal sættes op. Fatter slet ikke hvorfor man i sin tid satte afgiften ned på sprut og øl. 

Tilgengæld vil jeg gerne have fjernet alle afgifter på slik og chokolade Stick out tongue

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:13

1. ja

2. p.g.a. den positive indflydelse på vores kreativitet - Alt væsentlig moderne kunst står i gæld til hash (weed og andre stoffer) og uden, så ville kunstens niveau være på højde med Keld & Hilda - I øvrigt er det den enkelte eget ansvar og ikke noget samfundet skal blande sig i og hvad enten det lovliggøres eller ej, så ryger folk lystigt videre

3. ? - måske i mindre mængder

4. alle voksne

5. autoriseret sted med kvalitetskontrol

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)