Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes i hash skal lovliggøres?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Tearsagain Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad om du satte en gratis undersøgelse op på Surveymonkey og så distribuerede den rundt herinde på Amino

Det ville nok hjælpe dig væsentligt mere end alle de subjektive meninger, der kommer til udtryk - Og vorherre til hest, der er allerede gået følelser i diskussionen i stedet for fakta. Det får du sneget dig let og elegant udenom ved at smække føromtalte survey op. 

Arbejder for Nonbye A/S med fokus på bilreklame

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hash skal selvfølgelig legaliseres.

Det vil lukke helt ned for det kriminelle miljø der findes omkring ulovlig distribution af disse stoffer. Det vil ikke sænke forbruget af hash, men det vil skabe en skatteindtægt, hvis man sætter nogle afgifter på det. De penge kan sættes direkte ind på en fond, som skal gøre det mere tilgængeligt at få hjælp til afvænning. 

En endnu mere positiv effekt ved legalisering er at man som lille enkeltperson, som godt kan li en joint en gang i mellem, ikke skal indblandes i det kriminelle miljø med pushere og bagmænd osv. Derfor vil man se et tydeligt fald i folk som tager stærkere stoffer - stoffer baseret på kemi. Det skyldes at det ofte er pusherne som giver "free samples" når man køber hash hos dem, for at skabe en yderligere afhængighed og dermed større salg til den person. 

Det giver et lidt højere forbrug af hash, men kemien falder og renheden i produkterne samt sikkerheden omkring dem vil stige markant!
Og til at runde den af, så er forskningne omkring hash meget uenig. nogle mener at det er skadeligt på langt sigt, andre mener at det er uskadeligt - og som erstatning for alkohol er det, efter min mening, et ret solidt produkt.

(Til sidst. Det skal selvfølgelig sælges på apoteker) 

Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Interessant emne.

Nu er jeg ikke selv fortaler at ryge det, men hvorfor ikke legalisere det og tjene/spare milliarder?

Alt andet ville være dumt.

Hvad er det for noget at sammenligne hash med pædofili? Det er jo direkte usmageligt.
Kan du nævne et eneste eksempel, hvor du kan sammenligne disse to ting? Ellers håber jeg godt nok, at du vil trække den bemærkning tilbage.
Nok om det.

Skal man endelig sammenligne med noget, ja så er det selvfølgelig alkohol.
Alkohol dræber tusinder mange mennesker om året og ødelægger samtidig misbrugerens forhold til familie, venner og generelt alle relationer. Dette er helt lovligt.
Hvor mange er døde af at ryge hash?

Vi ser flere og flere steder i verden at hash bliver brugt til medicinske formål. Og hvorfor ikke?
Alle der vil ryge det, kan nemt skaffe det på nærmest hvert gadehjørne i dagens Danmark. Ville det ikke være dejligt, at få fjernet disse mennesker fra gaden??
Og sig ikke, at alle mennesker også kører for stærkt, skal vi så også hæve fartgrænsen? Seriøst, kom nu..At hæve fartgrænsen, vil også gå ud over andre mennesker. Denne type modargument virker i min optik fuldstændig idiotisk. Man ser endda ministrer bruge sådanne argumenter i debatter.. Er det godt nok 2013, vi er i???

Folk kan jo bare lade vær med at ryge det? Og på ingen måde skader det andre mennesker end misbrugeren selv.
Hvis det bliver lovliggjort, vil INGEN være tvunget til at skulle gå ned på apoteket og købe det. Man kan ganske enkelt holde sig væk, så nemt er det.

Så har jeg også hørt et andet modargument i en debat. "Hvis man legalisere det, så finder rockerne bare noget andet at sælge"
Øh.. nej????
Jeg kender mennesker som har røget det i 25 år og både har høje uddannelser og topjobs. Disse mennesker begynder sgu nok ikke at købe stjålne fjernsyn og heroin, fordi hash bliver lovligt.

Samtidig med de medicinske goder, kan vi suge milliarder af penge op af lommerne på de kriminelle. Og stoppe vores evige kamp og gigantiske forbrug af offentlige midler til håndhævning af denne forældede lov.

Why not??!!

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 12:21

1. Ja

2. Jeg kan umiddelbart ikke se hvem det skulle skade udover de kriminelle. Folk der vil ryge hash idag kan umiddelbart uden problemer få fat på det alligevel. De der ikke vil ryge hash, kommer jeg heller ikke pludselig ud i et misbrug bare fordi det lovliggøres. Cigaretter er heller ikke ulovlige, man vælger såmænd selv om man vil ryge eller ej. Er man opdraget godt så skulle man vide hvad der er godt/dårligt for en selv. Ved man at hash ikke er en positiv ting, så render man ikke ud og køber det blot fordi det er lovligt. Ved man det ikke er en god ting, men alligevel gerne vil ryge hash, så kan du alligevel sagtens skaffe det i løbet af ingen tid. Jeg ryger ikke hash og kender ingen der gør, men hvis jeg brugte 10 minutters energi er jeg sikker på at jeg ville kunne sidde med en klump leveret til min dør inden i aften.

3. Små mængder naturligvis

4. Jeg er egentlig ligeglad, folk kan ryge det selvom de ikke er syge.

5. Apoteket

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:21

A.T.:
Kan du nævne et eneste eksempel, hvor du kan sammenligne disse to ting? Ellers håber jeg godt nok, at du vil trække den bemærkning tilbage.

Nemt. Begge dele er ulovligt, og der bruges millioner på at bekæmpe det.

Derfor, hvis DET er argumentet for at lovliggøre det ene, kan det vel også bruges som argument for at lovliggøre det andet,.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 12:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja for f&#k sake.

Lad nu bare folk ryge og drikke det de vil!

God dag

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 12:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Er det noget der kan dokumenteres? - Jeg tænker her på den kriminalitet der følger med en afhængighed af hash. Og evt. passiv rygning.

Hvis man sakl argumentere for lovliggørelsen af hash, skal det være for hashens gavnlige virkning, ikke fordi noget er værre.

Så at alkohol er værre retfærdiggør ikke lovliggørsel af hash. - At de ville være billigere ikke at skulle forfølge synderne retfærdiggør ikke lovligørsel. - Hvad er det ved Hash'en der retfærdiggør en lovliggørsel.

Det lyder som om din generelle holdning er, at alt hvad vi ikke kan opretholde et forbud imod, det burde lovliggøres. - Det håber jeg er en forkert opfattelse! (Men argumentet om at hælde penge i et sort hul peger i den retning).

Men de hash afhængige er der allerede nu, det er ikke fordi man vil skabe et nye marked eller forbrugere, det eksisterer allerede. Og den bande kriminalitet der følger med ved at have en kriminelt hash marked vil blive formindsket markant ved at fjerne hele markedet.

Jeg mener ikke argumentet skal være på den gavnlige virkning, da der nok ikke er tvivl om at det er sundere ikke at ryge hash end at gøre det og jeg mener ikke man skal fjerne et forbud bare fordi det ikke kan opretholdes. Men at bruge massive ressourcer på at opretholde et forbud som kriminaliserer en kæmpe andel af den danske befolkning (30-40% ifølge denne artikel) for at forbyde noget som de fleste har et fornuftigt forhold til, mener jeg er forkert. Og argumentet med at alle der ryger hash er afhængige af det (det var vist ikke dig der skrev det) holder lige så meget som at sige at alle der drikker alkohol er alkoholikere.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:29

J. Nordentoft:
Ved du hvad, skal vi ikke bare lade folk der har lidt mere forstand på det, ordne det selv, eksempelvis , læger og hospitalsvæsenet? 

Nu vil jeg ikke tage stilling til om hash skal lovliggøres eller ej, men der er utrolig stor uenighed netop blandt læger og eksperter om hvorvidt hash er mere skadeligt end eksempelvis alkohol. 

Det er påvist at hash har en positiv og gavnlig effekt for en langt række patienter, der ellers må gøre brug af anden medicin med alvorlige bivirkninger til følge.

Som det kan ses af kommentarene, så er befolkningen delt omkring spørgsmålet om fri hash, og tror begge lejre kan finde mange gode argumenter for hver deres påstand.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 12:38

Lad det endelig blive lovligt Skype-Wink

Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:50
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Carsten Kvist,

Det er måske det dummeste argument jeg nogensinde har hørt..

Så fordi en lov er lavet for hundrede år siden, så kan den aldrig laves om eller fjernes?
Kun på den betingelse, at ALLE andre love også bliver lavet om eller fjernet?

Undskyld at jeg siger det Carsten, men vi bliver forhåbentlig klogere med tiden..
Selvom det i visse situationer (Som denne debat), kan være svært at forestille sig.. :-)

De bedste hilsner

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)