Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg startede firma d. 10/10-13 og har nu fået et brev fra SKAT, hvor de skriver følgende: "Din virksomhed er for nyligt blevet registreret for en eller flere pligter, der skal indberettes for i TastSelv Erhverv på www.skat.dk."

Jeg har prøvet at logge ind med min medarbejdersignatur, men kan ikke finde nogle steder, hvor jeg skal indberette noget. Jeg aner ikke, hvad jeg skal indberette, men har prøvet at finde "Moms" i venstre menu, men det punkt findes ikke. Derudover har jeg prøvet at finde en "liste", hvor der står alt hvad man mangler at indberette eller gøre, men sådan en findes åbenbart heller ikke.

Jeg har på Virk.dk tjekket, at jeg er sat til "kvartalsvis" moms. Jeg går derfor udfra, at jeg er momsregistreret.

Er der nogle, der kan hjælpe mig på vej?

På forhånd tak!

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:50

Hej Sebastian

Det er fordi at du skal have opsat dit skat.dk. Først skal du have opsat dine rettigheder, og derefter skal du tilmelde dig moms, og hvad du ellers skal bruge. Først herefter kan du indberette.

Mvh. Anders

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 09:56

Hej Anders

Er det noget du evt. kan hjælpe mig med?

Jeg har været inde under punktet "Tildel rettigheder" og givet mig alle rettigheder, men når jeg går ind og kigger på hvilke rettigheder jeg så har - så er der ingen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:57

jep i højre side finder du rettigheder - og derunder - tildel medarbejder rettigheder, og hvis ikke du skal ha andre til at rode med dine ting kan du gi dig selv alle rettigheder ved at finde dem og sætte kryds i hver . Du kan også tildele rettigheden til evt revisor og har du flere medarbejdere en dag, kan du gi dem forskellige rettigheder så du ved hvem der har kunne gøre hvad.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:58

Hej Sebastian

Selvfølgelig kan jeg det. Hvis du ringer mig op på 50 50 34 60, så kan vi bruge teamviewer til at ordne det.

Mvh. Anders

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:59

har du gemt de rettigheder du tildeler dig, de skal gemmes i systemet jo for at virke.

Check i øvrigt også din brugerkonto i virk.dk -. under brugere og se at du har alle rettigheder der

vh

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 10:02

Cookie - John Hannover:

jep i højre side finder du rettigheder - og derunder - tildel medarbejder rettigheder, og hvis ikke du skal ha andre til at rode med dine ting kan du gi dig selv alle rettigheder ved at finde dem og sætte kryds i hver . Du kan også tildele rettigheden til evt revisor og har du flere medarbejdere en dag, kan du gi dem forskellige rettigheder så du ved hvem der har kunne gøre hvad.

vh

Jeg har været inde og tildele rettigheder, og det er også fint nok. Men jeg er nødt til at logge ind med min personlige Nem-ID for at indberette. Troede ellers jeg skulle gøre det med min erhvervs Nem-ID. 

Har jeg gjort noget forkert?

Og hvor lang tid går der i øvrigt indtil de betaler overskydende moms tilbage? Jeg er nystartet, og har trukket få udgifter fra til hjemmeside m.m. Et beskedent beløb. Det er over 14 dage siden jeg indberettede.

Mvh. Jon

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 10:08

Jeg kan også indberette moms, hvis jeg er logget ind med min personlige NemID. Jeg troede også, jeg skulle bruge mit Erhverv NemID.

Har jeg misforstået noget her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37

jeg ved faktisk ikke - mon ikke du kan indberette moms til videre med begge .- det er til den digitale postkasse af det skal være en virksomhedssignatur .- det tyder dit eksempel på. Når du er logget ind kan du i din skattekonto se hvad du skal ha tilbage og du kan også indstille minimum, som vist er 200 kr som standard (under det opkræves ikke og udbetales ikke før det samlet er over)

vh

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 17:28

Cookie - John Hannover:

jeg ved faktisk ikke - mon ikke du kan indberette moms til videre med begge .- det er til den digitale postkasse af det skal være en virksomhedssignatur .- det tyder dit eksempel på. Når du er logget ind kan du i din skattekonto se hvad du skal ha tilbage og du kan også indstille minimum, som vist er 200 kr som standard (under det opkræves ikke og udbetales ikke før det samlet er over)

vh

Hej John

Det har du ret i. Jeg indberettede moms via skats hjemmeside, men der måtte jeg bruge mit personlige login. Når jeg logger på med mit erhvervs nem-ID på virk.dk, så ser det ud til at jeg godt kan indberette moms fra firma-login. Men det vigtigste er, at min indberetning står registreret derinde. Så det ser ikke ud til at jeg har indberettet forkert på nogen måde.

Mvh. Jon

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)