Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp.........C5 overføre til nyt regnskabsår

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have overført et regnskabsår (2012) fra c5 til et andet system i c5. Kan man "plukke" det ene regnskabsår ud og sætte ind i det nye.

Senest har jeg forsøgt mig med at indtaste saldi oplysninger fra hver enkelt konto (tal taget fra en resultatopgørelse) blot for at få en åbningsbalance til år 2013, men dette synes ikke at fungere for mig. Jeg har bogført hver enkelt post i en finanskladde med den vil ikke bogfører selvfølgelig fordi den mangler modkonto og fordi der er ubalance som jeg dog ikke formår at finde.

Hvad gør jeg forkert ??

Er der slet ingen  måder hvorpå jeg kan få pr.12.12 overført til 01.01.13

Mvh Karina

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:00

Hvis der er tale om ens versioner af C5, mener jeg du uden problemer kan tage .dat filen og indlæse i den nye version. Det er muligt, hvis du har registreret flere virksomheder at den hedder noget andet end .DAT men bruger den forkortelse du hr angivet som regnskabets navn i C5.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 18:22

kawin71:
Er der slet ingen  måder hvorpå jeg kan få pr.12.12 overført til 01.01.13

pr.12.12. er en primoperiode. Den kan ikke overføres til 01.01.13. Under finans -> tilpasning -> perioder skal du lede efter ULmmåå. overførsel fra et år til det næste sker under Finans -> Periodisk -> Primo/Ultimo -> Dan primoposteringer.

kawin71:
Jeg skal have overført et regnskabsår (2012) fra c5 til et andet system i c5. Kan man "plukke" det ene regnskabsår ud og sætte ind i det nye.

Som udgangspunkt vil jeg sige nej. Hvis du kan nøjes med finansposteringerne, så kan disse eksporteres fra det ene regnskab og importeres i det andet regnskab. Herefter skal der genberegnes perioder m.m. Du vil miste alle links til fx vareposter, debitorposter, kreditorposter m.v.

kawin71:
Jeg har bogført hver enkelt post i en finanskladde med den vil ikke bogfører selvfølgelig fordi den mangler modkonto og fordi der er ubalance som jeg dog ikke formår at finde.

Summen af dine poster skal give nul - med eller uden momskonto.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)