Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.hjælp/input til virksomhedsnavn - sundhedssektoren

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra gundsømagle
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer..

Da jeg af natur er iderig og kreativ - men samtidig har svært ved at komme frem til en beslutning så har jeg nu brug for lidt inspiration fra folk med erfaring.

Ja..det tager lang tid at komme frem til et navn til den virksomhed man starter. Nu har jeg i flere måneder leget, og "tegnet og fortalt"...og det er svært, så håber der er nogen derude der kunne tænke sig at give sit besyv med...her følger lidt i stikordsform omkring profil - produkt/ydelse ...jeg vil jo gerne udskille mig lidt..

 

Det skal lige siges at det er et, så vidt jeg har undersøgt nyt anderledes tilbud / koncept indenfor branchen 

Kundegruppe : offentlige og private institutioner  - ældrecentre - sundhedscentre - private hospitaler osv indenfor denne genre.

profil - vision + mission + mål : Trivsel - Kreativitet - omsorg - nærvær - positiv psykologi - sundhedsfremme

Ydelse /produkt : Tilbud der Henvender sig konkret til ældre og personale med ovenstående som formål

Dvs. forebyggelse af

hos ældre: isolation - ensomhed - depression

hos pleje personale: mistrivsel på arbejds.pl. - stress - "nedbrændthed"

Så fik jeg forhåbentlig skrevet nok...har endevendt ordbøger, leksikon, nettet, navnegeneratorer, nøgleordene.. er kommet frem til et par stykker hvoraf et af dem har mit navn i sig, men tror måske det ikke lydr helt så professionelt...

 

Håber virkelig der sidder nogen derude med et godt objektivt syn... ???? og vil bidrage

 

mange hilsener

Dorthe Spohr

 

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe

 

Lige et par hurtige forslag.

 

 

Spohr Kreativitet & omsorg

Spohr Well being

Creative Health Care  

Spohr omsorg & nærvær

 

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :

dorthe spohr:
Håber virkelig der sidder nogen derude med et godt objektivt syn... ???? og vil bidrage

Hej Dorthe, 

Jeg håber din virksomhed vil være med til, at hjælpe både de ældre og personalet på institutionerne. Min mor var i ældreplejen i over tyve år, og jeg ved, at det er hård branche, hvor både de ældre og ansatte kunne have gavn af nytænkning.

Din beskrivelse gav mig ideen til LIFECARE, som jeg syntes passer godt til din vision. Jeg har lavet et logo som du kan få - kvit og frit - hvis du kan lide det, naturligvis. Jeg kan sende dig det i hvilket som helst format du skulle ønske. Dit slogan kunne eventuelt være 'creative health program' som vist i den 2. model. 

Hvis du ønsker at benytte mit logo, skal du naturligvis lige selv sørge for, at se om navnet er ledigt til brug i dit segment. 

Mange venlige hilsener, 

Christian. 

Maskara.dk - alt om mode, sundhed og skønhed!  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fint navn Life Care men det er der jo allerede andre firmaer der bruger!

Fra København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er jo rigtig heldig med dit navn :D  

SpoHR - sundheds & patient orienteret HR ?

Fra gundsømagle
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Christian..

Tusind tak for dette. Det er nemlig lige præcis nytænkning til den branche, og mit omdrejningspunkt - isolation, ensomhed og depression er der meget lidt fokus på. Specielt også tidsfaktoren for personale- der kan medvirke til at skabe frustration. Særligt over det at man ikke kan nå at gøre en bedre indsats på disse områder.

 

Nå inden jeg bliver helt grebet og skriver en stil så vil jeg sige tusind tak for logo - jeg er faktisk ret vild med det, men desværre findes lifecare -men selve logo´et er da rigtig fedt og passer lige på min profil. Jeg tænkte på:

Crealife

CareCreative

Creative LifeCare

de er ikke optaget som domænenavne og ej heller i cvr. så vidt jeg kunne se. Hvad syntes du/I om disse - Jeg vil rigtig gerne have logoet - men er der mulighed for at du kan ændre navnet ?

Ravn : Tusind tak de er også rigtig fede... dem tager jeg også i betragtning.

Lige til sidst - Syntes I det er godt med engelsk firmanavn til den branche ? Jeg havde egentlig tænkt dansk - men det gør det jo sværere- hvad er fordele og ulemper ?

 

Mange hilsener Dorthe

Fra gundsømagle
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hey...kanon hvor kom den lige fra :)

tak tak

Fra gundsømagle
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså til dig Mette

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

dorthe spohr:

 

de er ikke optaget som domænenavne og ej heller i cvr. så vidt jeg kunne se.

Det bedste du kan gøre er at få dit kommende navn varemærke beskyttet, så får du i hvert fald ikke nogle problemer senere. 

Du kan læse mere på patent og varemærkestyrelsens hjemmeside

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)