Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af webshop med blækpatroner

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Vi er to unge fyre, der har bakset en webshop på benene i foråret med en god leverandøraftale af vores produkter. Vi står i den situation, at vi har lavet en flot hjemmeside på egen hånd med billige blækpatroner, som vi mener matcher markedet. Det der er vigtigt for os, er at folk kan få deres blækpatroner uden så meget besvær, og gerne til en bedre pris, end hos de store firmaer. Vores problem er så, at vi har haft vores side i 5 måneder, og har under 20 kunder. Vi investerede et par 1000 kr. i en mindre adwordskampagne uden det store afkast, da de store mastodonter på markedet sidder godt på annoncerne. Vi er indforståede med, at for online-salg skal der føres online-markedsføring, men vores budget er slet ikke til at nærme os de store online-butikker.

Vi har læst frem og tilbage i jeres forum, men vi mener at for at få de bedste råd til vores side, må I hellere selv se den an og vurdere den i forhold til vores budget. Andre råd til hjemmesiden er selvfølgelig også mere end velkomne!

Vi vil max afsætte 10.000kr til markedsføring i første omgang, da vores kapital ikke rækker til mere. Vi er åbne over for alt markedsføring og vi står gerne selv tidligt op og gør en ekstra indsats, men vi ved simpelthen ikke på hvilket område vi skal satse.

Vi har ikke en konkret målgruppe, da vi mener næsten hele danmark bruger printere. Vores force er prisen da vi er en smule billigere end de store firmaer, og da vi ikke har nogle reelle udgifter udover web-hotel, varekøb og pbs-aftale. Det betyder selvfølgelig også at vores avance på produkterne ikke er så stor, og derfor kan det ikke betale sig for os hvor partneren modtager en %del af ordren.

Vi lytter til alle forslag, og vil gerne indgå i en debat, da det er trist at se at vi efter snart et halvt år har solgt til godt og vel 20 kunder.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 02:14

Hvad hedder jeres webshop ?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 07:39

Ud fra deres navn tillader jeg mig at gætte :-))

http://dpservice.dk/

Jeg synes I skal gøre sådan at man selv aktivt skal sætte videoen igang. Jeg sidder og hører radio og pludselig er der en lyd fra computeren. Jeg tabber mine åbne vinduer igennem og ser en person som pludselig er gået igang med at snakke til mig.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:03

tja.. et gratis marketingstrick - et smil koster ikke noget ! :-) ... tænker på jeres forside billeder... måske I skulle tage et par nye hvor I faktisk smiler... og ikke ser så "fange"billede agtigt ud...

Jeg har selv været ude for, at joomla er lidt langsom... troede dog det var fordi jeg kørte det på en amerikansk server... men at det også kører langsomt i DK på en dansk server troede jeg ikke var et problem... måske jeres udbyder?!

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:40

3 iagttagelser

-Navnet: DPservice? DPservice kunne være VVS, bil værksted, eller rengøring. Det siger intet om jeres produkt, og derfor er jeres hjemmeside utrolig svær at huske.

-Åbningvideoen: Som nævnt før er det utrolig irreterende at den bare begynder at spille af sig selv. Derudover hjælper det ikke at videoen mest af alt minder om en handelsskole fremlæggelse.

-Markedet: Her er min sidste og største iagttagelse. Blækpatronsmarkedet flyder. Her er er jeres konkurrence...
http://www.google.dk/search?q=bl%C3%A6kpatroner&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Jeg ved ikke rigtig hvor i fik idéen at der fra brug for flere websites der sælger blæk. En gang da jeg var 16, havde jeg et telemarketing job i en uge, hvor jeg skulle sælge printerpatroner. Jeg solgte ikke en eneste patron.

Håber det er noget i kan bruge. 

Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:17

Først og fremmest tak for de svar vi har fået, nu har de selvfølgelig været rimelig ensartet, men stadig en god sparring da vi er nye i faget. vi redigerer filmen i løbet af weekenden således man selv sætter den igang. vi forholder os begge en smule uforstående overfor kritikken af vores fremtræden, og det skal såmænd bare forståes sådan at vi mener vi smiler tilstrækkeligt og ikke vil overdrive for at blive sat i forbindelse med det negative image sælgeren har (ham der: smiler overdrevet, lyver og taler kunden efter munden). Når det så er sagt er vi åbne overfor muligheder til at få filmen til at blive mere professionel (og ikke ligne en handelskolefremlæggelse). det vi også savner noget hjælp til er at vide, hvor vi bør investere vores kroner og øre, og om hvor meget vi selv kan tiltrække kunder yderligere

VictorMark:
Jeg ved ikke rigtig hvor i fik idéen at der fra brug for flere websites der sælger blæk. En gang da jeg var 16, havde jeg et telemarketing job i en uge, hvor jeg skulle sælge printerpatroner. Jeg solgte ikke en eneste patron
gere?

markedet er valgt på baggrund af en undersøgelse der viser at blækpatroner ligger på top 5 inden for de dyreste forbrugsvarer. det sammenlignet med de priser vi kan få hos vores leverandør er baggrunden for vi har valgt at sælge blækpatroner

for at opsummere: hvordan gør vi filmen mere professionel, og hvordan tiltrækker vi kunderne til vores side? skal vi investere i et web-marketing bureau, skal vi stemme dørklokker eller hvad skal vi gøre? alle forslag bliver modtaget med kyshånd, ligeledes bliver pm's også besvaret hvis i har et godt tilbud!

med venlig hilsen

Matias og Thomas

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)