Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til webshop design.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har en webshop hvor jeg har fået en webdesigner til at lave et unikt design til.

Har man automatisk rettighederne til dette design ?
Hvad jeg mener er om nogen andre må kopiere min shops design helt eller delvist og åbne en shop med mit design ?

Er det som med tekster hvor man ikke bare må tage en tekst og bruge den uden tilladelse fra forfatteren af teksten ?

På forhånd tak
Mvh
Anders

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 16:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du ejer webdesignet og har alle rettigheder, hvis der står i kontrakten mellem dig og webdesigneren at du får den fulde ret ved udlevering af designet.

Ellers vil jeg mene at det er webdesigneren der ejer designet, hvis ikke andet fremgår af en kontrakt.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:00

Under alle omstændigheder må man ikke kopiere et webdesign og bruge det på sin egen webshop. Det er imod ophavsretsloven.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Odense V
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Tilbudnet.dk Skrevet kl. 17:02

Hej Anders.
Hvis du har fået overdraget rettighederne til designet af din designer, så ejer du rettighederne og andre må ikke kopiere det. Ligesom med tekst og billeder. Men du skal sørge for at have en kontrakt/underskrift på at du har rettighederne og ikke den designer som har udviklet det for dig.

Her går mange fejl, fordi de tror at fordi de har købt en designer til at lave designet, så ejer de det automatisk, mens designeren måske sidder med den tanke at du kun har købt rettighederne til at benytte det?

Derudover skal du sørge for at det er lavet unikt til dig og ikke har brudt andres rettigheder til billeder/elementer i designet.

God weekend :-)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 17:11

Tak for svar.
Jeg er blevet kontaktet af en som gerne vil købe designet og bruge på hans shop.

Men det vil jeg jo ik være med til. Han må ud og få lavet sit eget.
Det var så jeg hvor jeg står inden jeg svare manden.

Tak
Mvh
Anders

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)