Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet tømrervirksomhed har brugt mit navn! må han det?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du må også ha 10 firmaer der hedder Hansens æbler hvis du sælger æbler.

Kan du underbygge det? Jeg kan ikke nogen steder at det er muligt.
Jf. tidligere postet link, kan du ikke oprette to firmaer med præcist samme navn, og igen er det heller ikke tilfældet i denne sag, da jeg tjekkede på CVR.
Men hvis du har link til noget der siger noget andet vil jeg gerne se det, har nemlig selv lidt samme udfordringer Smile

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 13:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Karsten S. Hansen:

Jesper Hansen:
Tror du får problemer, hvis du opretter et rederi og kalder det Maersk ;-)

Maersk er et beskyttet varemærke, det er Tømrermester Møller ikke. Så de to kan ikke sammenlignes.

---

Det er altid en god idé at vælge et unikt firmanavn og beskytte det som varemærke, så denne slags problemer ikke opstår. Det kan man gøre via http://www.dkpto.dk/ og det koster ikke ret meget.

---

Hvis man laver et opslag på cvr.dk, er der mange der hedder Tømrermester Møller elller lignende, så det navn kan du ikke beskytte og/eller have ophavsret til.

http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=t%C3%B8mrermester%20m%C3%B8ller 

Øøh der er altså kun én med det navn. Alle andre hedder noget andet/mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38

Jesper Hansen:

Hvis 'Tømrermester Møller' var varemærkebeskyttet ville 'Tømrermester Hugo Møller' være en krænkelse.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Hansen:

Karsten S. Hansen:

Jesper Hansen:
Tror du får problemer, hvis du opretter et rederi og kalder det Maersk ;-)

Maersk er et beskyttet varemærke, det er Tømrermester Møller ikke. Så de to kan ikke sammenlignes.

---

Det er altid en god idé at vælge et unikt firmanavn og beskytte det som varemærke, så denne slags problemer ikke opstår. Det kan man gøre via http://www.dkpto.dk/ og det koster ikke ret meget.

---

Hvis man laver et opslag på cvr.dk, er der mange der hedder Tømrermester Møller elller lignende, så det navn kan du ikke beskytte og/eller have ophavsret til.

http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=t%C3%B8mrermester%20m%C3%B8ller 

Netop. Der er ikke to enslydende navne blande de 16 tømrermestre. Mon ikke trådstarter har "overset" noget med "v/fornavn mellemnavn efternavn", og at der dermed ikke er noget at komme efter.

tilføjelse. Ud fra trådstarters egne oplysninger kan man jo se at han selv har "v/fornavn mellemnavn efternavn", knyttet til sin oprettelse.

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:43

Jeg er enig med Cookie, langt hen ad vejen. Dog er Maersk sammenligningen under andre regler, da Maersk er et "verdensmærke" og sådanne er genstand for udvidet beskyttelse jf. varemærkelovens § 4.2 Der har været adskillige sager omkring "verdensmærker vs. familienavne".

Så varemærkeretligt står du nok lidt skidt i og med der ikke er den fornøde særpræg i navnet. Jeg tænker mere på konkurrenceloven eller markedsføringsloven. Når det ligefrem er samme lille lokalsamfund - men har ikke lige noget hjemmel på stående fod.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53

jamen jeg ved jo heller ikke om det er beskyttet - men se det lidt ud af koncept firmanavn

Det kan da aldrig forbydes nogen at være tømrermester og skrive det på bilen - manden er uddannet tømrer og mester

Det kan heller aldrig forbydes nogen at hedde møller

Om han så skriver tømrermester mølller som firmavn - eller skrev Møller - tømrermester - det hjælper nok ikke meget.

Jeg TROR ikke varemærkeregistreringen ville acceptere registrering af tømrermester møller eller læge hansen som firmanavn - men det er TROR

Søgning på cvr.dk giver flere som står som tømremester møller og listen kunne sikkert være længere - De hedder i princip deres rigtige navn når de er personlige virksomheder, men der er ikke stop - heller i CVR for at flere kan hedde det (to på denne er stadigt eksisterende den opløste var dog også samtidig). Tilføj fornavn, og risiko for flere ens mindskes. Jeg kan tilmed tro at trådstarter og hans nye kollega ikke en gang er på listen men er ekstra

Vis detaljer 11033377 TØMRERMESTER ARNE MØLLER POULSEN (OPLØST) 5690 Tommerup
Vis detaljer 15751673 TØMRERMESTER JØRGEN MØLLER JENSEN 7400 Herning
Vis detaljer 17603078 TØMRERMESTER N MØLLER 3400 Hillerød
Vis detaljer 18248484 TØMRERMESTER LARS MØLLER BUCH 2640 Hedehusene
Vis detaljer 18290405 TØMRERMESTER ERHARDT MØLLER 6000 Kolding
Vis detaljer 27015654 Tømrermester Møller v/Kasper Ankjær Møller (OPLØST) 5610 Assens
Vis detaljer 27291066 Tømrermester Jan Møller Pedersen (OPLØST) 5471 Søndersø
Vis detaljer 27770525 Tømrermester Brian Møller Jensen 7200 Grindsted
Vis detaljer 28872984 Tømrermester T. Sørensen v/Thomas Møller Sørensen 8380 Trige
Vis detaljer 31229448 Tømrermester Møller v/Søren Møller Larsen 6051 Almind
Vis detaljer 31578817 TØMRERMESTER FLEMMING OEST MØLLER 2880 Bagsværd
Vis detaljer 34289395 Bmbyg Tømrermester Brian Møller 2610 Rødovre
Vis detaljer 35006451 Tømrermester Møller 6040 Egtved
Vis detaljer 44843617 TØMRERMESTER JACOB MØLLER JACOBSEN 9800 Hjørring
Vis detaljer 55370311 TØMRERMESTER HENNING MØLLER 7620 Lemvig
Vis detaljer 76653615 TØMRERMESTER POUL MØLLER 7500 Holstebro

vh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 14:02

Der er jo netop ikke to med samme navn, så jeg kan ikke se hvad du mener med at det godt kan lade sig gøre?
Anyways, ingen af os er jurister, jeg vil afvente at der kommer sådan en forbi tråden :-)
Jeg er dog til gengæld ret sikker på at de begge er på listen, hvis man kender lidt til geografi :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53

Jesper Hansen:
Der er jo netop ikke to med samme navn, så jeg kan ikke se hvad du mener med at det godt kan lade sig gøre?

der er vel TO Tømrermester Møller firmaer her i den liste jeg gav dig - firmanavnet helt ens CVR 31229448 og 35006451 hedder begge som firmanavn Tømrermester Møller som firmanavn- og jeg tror tilmed ikke nogen af dem er trådstarter eller den anden nye - så allerede 2 stk CVR med firmavan Tømrermester Møller

Som Personlig virksomhed hedder man så i virkeligheden sit CVR nummer og samtidigt virkelige navn  - for og efternavn, men to i min list hedder som virksomhedsnavn kun Tømrermester Møller kan du se i listen (jeg gjorde tilmed firmanavene fede)

At ejer så ha forskelligt fornavn har jo intet at gøre med at de har kaldt firmaet det samme-  Tømrermester Møller - den ene har så den normalt tilføjelse til personlig virksomhed ved/xxxx møller - men virksomheden er Tømrermester mølller i begge fald og begge kan skrive sådan på bilen

Teoretisk KAN det være de to her i tråden, men de bor ikke samme sted, så det er sikkert to helt andre

vh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 17:15

Cookie - John Hannover:

Jesper Hansen:

der er vel TO Tømrermester Møller firmaer her i den liste jeg gav dig - firmanavnet helt ens CVR 31229448 og 35006451 hedder begge som firmanavn Tømrermester Møller som firmanavn- og jeg tror tilmed ikke nogen af dem er trådstarter eller den anden nye - så allerede 2 stk CVR med firmavan Tømrermester Møller

Som Personlig virksomhed hedder man så i virkeligheden sit CVR nummer og samtidigt virkelige navn  - for og efternavn, men to i min list hedder som virksomhedsnavn kun Tømrermester Møller kan du se i listen (jeg gjorde tilmed firmanavene fede)

At ejer så ha forskelligt fornavn har jo intet at gøre med at de har kaldt firmaet det samme-  Tømrermester Møller - den ene har så den normalt tilføjelse til personlig virksomhed ved/xxxx møller - men virksomheden er Tømrermester mølller i begge fald og begge kan skrive sådan på bilen

Teoretisk KAN det være de to her i tråden, men de bor ikke samme sted, så det er sikkert to helt andre

vh

Der er kun EEN med firmanavnet Tørmrermester møller nemlig CVR: 35006451 de andre har tilføjet v/xxxx og hvis du siger at det sker altid ved enkeltmandsvirksomheder, hvorfor er det så ikke sket på selvsamme CVR, for det er også en enkeltmands?
Nej det er ikke de to, du har fremhævet, men de er der begge. Jeg ser dog ingen grund til at udstille nogle firmanavne, og det er dog helt underordnet for diskussionen.
Jeg bidrager ikke med yderligere, jeg har redegjort for det jeg kunne finde om reglerne ved hjælp af link til ekspertudsagn, og afventer som sagt en faglig person inden for området der kan kaste bedre lys over sagen her i tråden :-) 
Fra Almind
Tilmeldt 25. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:13

Jeg kan godt se der er 16 på listen som er enslydende, dog er der kun 2 med navnet Tømrermester Møller. Efter mit virksomheds navn er så tilføjet mine personlige navne da det er en personligt ejet virksomhed. Det må være CVR der har tilføjet disse navne i sin tid da jeg ikke bruger Larsen længere. Hvorfor den anden enkeltmands virksomhed så ikke har fået tilføjet ejerens personlige navne ved jeg ikke. Måske er det blevet ændret siden 2008.

Det er såmænd heller ikke de meget enslydende navne i Cvr. Registret jeg er så bekymret for, det er mere i vores markeds føring og ikke mindst mit 'synes jeg selv' gode ry i lokal området, som jeg har brugt MANGE service/interesse timer på at opbygge gennem de sidste knapt 6 år, at jeg ser et problem.

I daglig tale over hækken får fru Hansen nok ikke lige nævnt at det er ham Tømrermester Møller med tilnavnet xxxxx xxxxx xxxxx der leverer den bedste service.
I min generelle markedsføring bruger jeg jo heller ikke alle de tilnavne selvom de står på CVR.

vores virksomheder ligger CA. 10 km fra hinanden og vi bor privat 500m. Fra hinanden så jeg vil mene der kan forekomme nogen forvirring hos vores kunder, og det virker uprofessionelt i mine øjne at der er 2 adresser på noget man kunne tro var 1 virksomhed.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)