Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til at sælge mig selv? (På den lovlige måde)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja forvirrende overskrift måske:-) 

Men jeg står og har en jobsamtale som salgs-trainee på mandag og muligvis en samtale som bil-sælger indenfor kort tid. Jeg er igang med en salgsrelateret uddannelse, men vil meget hellere ud og arbejde, både fordi uddannelsen ikke rigtigt giver mig noget ny viden, samt jeg lærer meget bedre ved learning by doing.

Salgs-trainee jobbet er som møbelsælger b2b med high end møbler. Bil-sælger jobbet er hos en af Danmarks største forhandlere.

Jeg er tidligere uddannet speditør og har flere års branche-erfaring samt international erfaring da jeg også har været udstationeret i USA som shippingassistent. Og vil selvfølgelig lægge vægt på mine købmands-evner herfra. Derudover ved jeg at jeg kan sælge. Er slet ikke i tvivl. Det er min hobby og jeg bruger meget af min fritid på det. Venner og bekendte kommer tit til mig for at få deres ting solgt. Så sent som i sidste uge solgte jeg min bil for 100% mere end hvad jeg selv gav, med en fortjeneste på 50.000kr. Dette vil jeg selvfølgelig komme ind på ved min samtale hos bilforhandleren, da bilen var et af de mærker de forhandler:-)

Men hvordan skal jeg få overbevist dem om at jeg er/vil blive, en kanon sælger? Det er jo ikke decideret salgsjobs jeg har haft før. Jeg håber i har nogen tips og gode kommentarer. Evt. helt ned til hvilken påklædning. Har lige været ude og købe habitjakke og mørke boss bukser og en pæn skjorte, som jeg regner med kan bruges til begge samtaler. Vil i mene slips er påkrævet eller ej?