Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til at sælge mig selv? (På den lovlige måde)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja forvirrende overskrift måske:-) 

Men jeg står og har en jobsamtale som salgs-trainee på mandag og muligvis en samtale som bil-sælger indenfor kort tid. Jeg er igang med en salgsrelateret uddannelse, men vil meget hellere ud og arbejde, både fordi uddannelsen ikke rigtigt giver mig noget ny viden, samt jeg lærer meget bedre ved learning by doing.

Salgs-trainee jobbet er som møbelsælger b2b med high end møbler. Bil-sælger jobbet er hos en af Danmarks største forhandlere.

Jeg er tidligere uddannet speditør og har flere års branche-erfaring samt international erfaring da jeg også har været udstationeret i USA som shippingassistent. Og vil selvfølgelig lægge vægt på mine købmands-evner herfra. Derudover ved jeg at jeg kan sælge. Er slet ikke i tvivl. Det er min hobby og jeg bruger meget af min fritid på det. Venner og bekendte kommer tit til mig for at få deres ting solgt. Så sent som i sidste uge solgte jeg min bil for 100% mere end hvad jeg selv gav, med en fortjeneste på 50.000kr. Dette vil jeg selvfølgelig komme ind på ved min samtale hos bilforhandleren, da bilen var et af de mærker de forhandler:-)

Men hvordan skal jeg få overbevist dem om at jeg er/vil blive, en kanon sælger? Det er jo ikke decideret salgsjobs jeg har haft før. Jeg håber i har nogen tips og gode kommentarer. Evt. helt ned til hvilken påklædning. Har lige været ude og købe habitjakke og mørke boss bukser og en pæn skjorte, som jeg regner med kan bruges til begge samtaler. Vil i mene slips er påkrævet eller ej?

Hvad skal jeg lægge vægt på til samtalen, spørge ind til, fortælle om mig selv osv.? Jeg har selv en idé om samtalernes forløb pga. tidligere erfaringer med jobsamtaler (har været til MANGE) men denne gang kunne 1 af dem sagtens være drømmejobbet, så vil gerne gardere mig ekstra godt:-)

Håber i kan hjælpe mig! Og god fredag!

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke selv den store sælgertype, men et godt råd (til alle jobsamtaler) er at udbygge med "hvorfor". Hvorfor er du en god sælger? Forbered et par eksempler på hvordan du vil sælge deres produkt, hvordan du vil opsøge nye kunder, hvordan du vil lave eftersalg/service og kom så med eksempler på tidligere erfaring der kan bruges i den sammenhæng.

Håber du kan bruge det til noget.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:

Men hvordan skal jeg få overbevist dem om at jeg er/vil blive, en kanon sælger? Det er jo ikke decideret salgsjobs jeg har haft før. Jeg håber i har nogen tips og gode kommentarer. Evt. helt ned til hvilken påklædning. Har lige været ude og købe habitjakke og mørke boss bukser og en pæn skjorte, som jeg regner med kan bruges til begge samtaler. Vil i mene slips er påkrævet eller ej?

Slips eller ej... Spørg dig selv hvordan du ser på en, som vil sælge dig en bil, en sofa osv. Det gælder om at udstråle troværdighed.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er den ulovlige måde at sælge sig selv på?

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvad er den ulovlige måde at sælge sig selv på?

Kan se mit forsøg på at være sjov, faldt lidt til jorden. Det skal jeg huske ikke at medbringe til samtalerne:-)

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

LowDog:

Men hvordan skal jeg få overbevist dem om at jeg er/vil blive, en kanon sælger? Det er jo ikke decideret salgsjobs jeg har haft før. Jeg håber i har nogen tips og gode kommentarer. Evt. helt ned til hvilken påklædning. Har lige været ude og købe habitjakke og mørke boss bukser og en pæn skjorte, som jeg regner med kan bruges til begge samtaler. Vil i mene slips er påkrævet eller ej?

Slips eller ej... Spørg dig selv hvordan du ser på en, som vil sælge dig en bil, en sofa osv. Det gælder om at udstråle troværdighed.

Så nede på jorden eller fuld af selvtillid? Hvad er bedst? Jeg ligger nok mest i den sidste gruppe personlighedsmæssigt:-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:
Så nede på jorden eller fuld af selvtillid? Hvad er bedst? Jeg ligger nok mest i den sidste gruppe personlighedsmæssigt:-)

Selvtillid er en god ting, men pas på med at overdrive. Du kunne nemt blive opfattet som en ulidelig selvglad blærerøv, der er bedre til jobbet end chefen selv!

Alt med måde. Vær dig selv, lad være med at overspille - det kan blive svært at leve op til i længden.

Og tag kun slips på hvis du føler dig tilpas med det. Det er SÅ åndsvagt at se en pænt klædt mand, sidde og pille ved skjortekraven for at få luft - et tydeligt tegn på at han i hvert fald ikke er vant til, og kan lide at have slips på. Hvis ikke det falder dig naturligt, så drop det.

Held og lykke med jobsamtalen Yes

Fra Glostrup
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BusinessBooster Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa LowDog :)

Lad mig her give dig nogle super gode tips og tricks. 

Jeg har selv været topsælger alle de steder, hvor jeg har været ansat, så jeg ved da lidt om det :)

Her får du nogle tips:

1) Vær meget bevidst om dit kropssprog og dit håndtryk. 

Du skal huske er du bliver vurderet inden for de første sekunder af en samtale. Dvs. at de til samtalen allerede ret hurtig kan vurdere dig "inde" eller "ude". Gør derfor meget ud af, at se skide godt og smart ud, når du møder til samtalen. Om du skal tage slips på eller ej synes jeg afhænger, hvad du har det bedst tilpas i og hvad der plejer at være "normalt" til sådanne samtaler.

Ret ryggen og se ud som om du allerede har fået jobbet. Dette gør meget mere end du tror og betyder faktisk en del mere, end hvad du siger. 

2) Vær dig selv

Jo mere at de kan mærke, at du er dig selv og du er tryg ved at være dig selv jo bedre. Brug humor. Smil. Vær ikke bange for at fortælle, hvorfor du er en god sælger. Bare giv gas! De vil nok lave forbindelsen - kan han sælge sig selv, kan han også sælge biler :)

3) Lav en powerpose 

Hvad er det tænker du måske? Prøv at se videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=Ks-_Mh1QhMc

Og så er der ellers bare at sige. Tro på dig selv. Giv gas og visualiser, at du får jobbet. 

Held og lykke!

Jeg glæder mig til at høre, hvordan det gik!

Glade hilsner

Charlotte Lotus Sommer

Business Booster

">

">

">

">

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:
Men hvordan skal jeg få overbevist dem om at jeg er/vil blive, en kanon sælger?

Vær dig selv, snak om dine interesser og fortæl dem lige nøjagtig hvorfor de skal vælge dig - hvordan vil du differentiere dig ud fra mængden? Her vil det selvfølglig være oplagt, at nævne du tjente 50% på din sidste bilhandel.

LowDog:
Vil i mene slips er påkrævet eller ej?

Da jeg arbejdede som sælger, gik vi alle i mørke jeans, habitjakke med polo eller skjorte. Så for mig at se er det ikke nødvendigt med et slips. Men hvis du føler dig tilpas med et, synes jeg du skal tage et på. Det er nok ikke det som gør du får jobbet :-)

Håber det kan bruges.

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LowDog:
Kan se mit forsøg på at være sjov, faldt lidt til jorden. Det skal jeg huske ikke at medbringe til samtalerne:-)

Jeg tror bare, at Mikkel mener at prostitution ikke er ulovligt :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)