Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang er jeres kredit hos leverandør

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Go´ formiddag:)

Vi forhandler p.t. med vores leverandør om betingelserne for samarbejdet.

Til disse forhandlinger kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan jeres normale kredittid er hos leverandøren.

Er den 14 dage, 30 dage eller mere eller måske mindre?

Go dag

-Søndergaard-

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hop op:)

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 11:22

Det kommer an på forskelige faktorer så som; er det en ny eller gammel leverandør, stor eller lille leverandør, dansk eller udenlandsk leverandør, størrelse og hyppighed af ordrer osv.

Beskriv dit eget forhold til din leverandør lidt mere detaljeret, så skal jeg gerne give et konkret bud.

Mvh Jens

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 12:04

Hej Jens

Tak for dit svar:)

Jeg søger ikke så meget et bud på vores kredittid udefra da vi allerede har de første indikationer på kreditten.

Det jeg søger er hvor meget kredit andre er vant til at få. På denne måde får jeg måske lidt flere argumenter:)

Vh

-Søndergaard-

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:42

Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig med et konkret svar, da det for os kan være alt fra forudbetaling til adskillige måneder.

God weekend

Jens

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:04

Hej,

Er lidt på samme side som Jens, det omhandler helt hvilke type samarbejde der er tale om.

Man kan sige hvis leverandøren er noget du direkte bruger i forbindelse med dit salg, vil det være god forretning at betale efter du modtager penge fra kunderne. Giver det mening? F.eks har vi en kunde som betaler os lbm + 35 dage, de modtager som regel betaling lbm 30 dage fra deres kunder. Det er lang tid at vente på pengene, til gengæld er det en økonomisk solid kunde og i de mange år vi har arbejdet sammen har pengene altid faldet til tiden.

I forhold til hvad du laver ligger der måske noget lovgivning for betalingspligt, inden for byggebranchen er der f.eks forskellige aftalegrundlag - AB92 hvori betalingsbetingelser også er angivet, at de så bliver individuelt forhandlet når du laver en kontrakt med kunden er en anden sag.

I forhold til dit spørgsmål er vores kredittid alt fra netto 8 dage til lbm 45 dage.Men som nævnt mener jeg også det er afhængigt af den individuelle leverandør. Hvor vigtig er du for leverandøren? Er der basis for længerevarende strategisk samarbejde? Hvor "solid" er din virksomhed?

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 14:58

Hej JSN.Soendergaard

Tak for dit svar selv om jeg ikke har været konkret i min forklaring:)

Ja - det giver mening det du skriver og giver også lige et par ting jeg skal have undersøgt nærmere ved vores kunders betalingskutyme.

Ja - samarbejdet er mindet på at skulle være mange år frem men som nystartet "er bolden jo altid rund" så vi forsøger at sparke den så godt vi kan med vores erfaringer p.t.

Tak og god weekend

-Søndergaard-

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)