Ja du har ret i de er blevet bedre til det, og lige netop dette vil vi også hjælpe dem til at effektiviserer, og Coop har netop gjort meget i det. (Jeg arbejder selv i Fakta, så jeg kender lidt til det) Vores app og system vil komme til at samarbejde med dette system, for dig som forbruger vil det være det samme lige i det konkrete eksempel men for butikken vil det kræve meget mindre tid. Vi glæder os også selv meget og håber vi kan få den ført ud i livet. Det er netop sådan nogle som dig vi også gerne vil have til at bruge den. Folk som ikke gider selv at skulle skrive ting, og derfor kan jeg godt afslører at du med vores app ikke engang behøves skrive indkøbsliste for at kunne bruge appen og få meget stor glæde af det, men det er også til folk, som skriver alle holdbarhedsdatoer på deres varer ned i hånden, og ja dem er der faktisk nogle af selvom det ikke er mange. |
Hej Jeppe
Stor respekt for jeres ide. Dog tror jeg ikke at i alene kan gå ud og påvirke de enkelt butikskæder. - Jeg mener der var en idelogisk gruppe af mennesker der startede en slags forening mod madspild - du kan gå ind her http://fvm.dk/foedevarer/indsatsomraader/madspild/ og se, hvem der mere officielt kæmper for sagen, samt hvad regeringens politik er på området.
Jeg foreslår at hvis i har den helt rigtige løsning på dette, så er det om at gå den lange vej via miljøministeriet, og her kunne man måske forinden lave en alliance med en af de anerkendte foreninger, så der var lidt mere vægt bag ordene. Hvis i her kan præsentere en banebrydende ide, så er jeg ret sikker på at man på en eller anden måde kan få støtte, både i form af sparring men også penge til at kunne udvikle ideen. Efterfølgende er der garanteret også mulighed for tilskud fra EU - men igen det kræver jo at ideen er unik og at i kan overbevise en mase folk.
Om man så samtidig kunne lave en case med f.eks. Coop - hvor man går ind og siger at i tester ideen på X antal produkter, hvor Coop har størst spild ville jo nok være en mere overkommenlig opgave. Men trods at de store kæder fortæller en masse om at de vil mindske spild, så tænker de først og fremmest på omkostning vs. indtjening.