Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde om nye kunder i din webshop - Ny kanal

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder med konceptudvikling i nordens største mediekoncern, på et forholdsvis simpelt forretningskoncept der vil skaffe en jævn strøm af nye kunder til webshops tilhørende udvalgte samarbejdspartnere. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt min idé holder vand, så jeg vil virkelig sætte stor pris på input fra jer Aminoer som har egen webshop. Det vil være en stor hjælp og vil potentielt også kunne komme jer selv til gode som fremtidige samarbejdspartnere, hvis konceptet viser sig at kunne holde vand. - Så jeg håber virkelig i vil hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål:

- Hvad koster det dig ca. at hverve en ny betalende kunde til din shop?

- Vil det give mening for dig at hverve en ny kunde, hvis din eneste udgift var et gavekort/rabatkode til første køb?

- Ser du det som en øget værdi hvis den hvervede kunde har speciel høj interesse for de produkter du har på hylderne? (Hvor meget mere ville du betale for at hverve kunden?)

- Ser du det som en øget værdi hvis den hvervede kunde har købt et blad/magasin/bog/DVD el. lign. af mig, der omhandler de produkter du har på hylderne? (Hvor meget mere ville du betale for at hverve kunden?)

- Ser du det som en formindsket værdi hvis andre samarbejdspartnere med webshops, (ikke i direkte konkurrence) også fik denne kunde ved at give et gavekort/rabatkode (Hvor meget mindre ville du betale for at hverve kunden?)  

- Ser du det som en formindsket værdi hvis andre samarbejdspartnere med webshops, (i direkte konkurrence) også fik denne kunde ved at give et gavekort/rabatkode (Hvor meget mindre ville du betale for at hverve kunden, eller ville det være helt utænkeligt for dig at betale for?)  

Lad mig forklare via et tænkt eksempel med noget vi jo alle elsker... ehm.. akvariefisk.

Lad os forestille os at jeg udgiver magasinet "Vi elsker akvariefisk" som udkommer månedligt, og handler om fisk, udstyr, foder osv osv. Dette magasin vil jeg gerne sælge til folk der elsker akvariefisk, så på mit site tilbyder jeg brugerne 5 nr. af magasinet for kun 149,-.

Du er indehaver af webshoppen akvariepumper.dk, hvor du sælger ja... akvariepumper og filtermaterialer i alle afskygninger. Du vil gerne have nye kunder i din shop, og du synes at abonnenterne på "Vi elsker akvariefisk" er præcis den målgruppe du gerne vil have fingrene i. Da du i gennemsnit afleverer 150kr til Google Adwords for at få en ny kunde i butikken, synes du det er ret fedt at jeg nu tilbyder dig adgang til de nye abonnenter for kun 100kr. - Nu går vi nemlig sammen ud med et nyt tilbud: 5 nr. af magasinet "Vi elsker akvariefisk" + 100,- gavekort til akvariepumper for kun 149,- ... Hey fedt, mit salg stiger og du får nye kunder billigere end via dine andre kanaler.

Jeg er meget interesseret i at mit salg stiger endnu mere, for så synes min chef at jeg er rigtig dygtig, så nu laver jeg samme samarbejdsaftale med nogle flere webshops; glasakvarier.dk og friskfiskefoder.dk er med på nøjagtig samme aftale som jeg har lavet med dig. Jeg kan nu tilbyde brugerne på mit site: 5 nr. af magasinet "Vi elsker akvariefisk" + 300,- gavekort til diverse akvarieudstyr for kun 149,- Alt i alt et vanvittig fedt tilbud til alle akvarieentusiaster. 

Nu henvender webshoppen akvariepumpen4u.dk sig så til mig fordi de også vil være med i samarbejdet. Jeg vil jo gerne liiiige gøre det hele lidt bedre så jeg siger ja, og tilbuddet hedder nu +400kr gavekort. Men denne partner fører nogle af de samme varer som du også har. 

Hvad tænker du om dette? - Er en kunde en kunde, uanset om de også bliver tilbudt at handle i en konkurrerende shop med rabat?

... Ok jeg må hellere stoppe her inden det udvikler sig til en længere roman. Jeg håber inderligt at du vil dele dine input med mig. Hvis ikke offentligt så send mig en privat besked. Skulle du allerede nu sidde og tænke "hey genialt!", så er jeg også frisk på at byde på en kop kaffe så vi kan tage en snak face to face.

Lad mig høre hvad du synes :-) 

 

Gal eller Genial?

Hvad synes du om idéen?

  • Gal (0%)
  • Genial (100%)
  • Totalt antal stemmer: 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Et interessant koncept som vi helt sikkert ville overveje at være med på.

Vores kalkule ville nok være at gå i nul på de ordre vi kunne generer. For at kunne styre det ville vi nok for eksempel til byde et gavekort på 100kr ved køb for 300.

/Jesper

Made4men.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget spændende, og bestemt noget der er værd at tænke nærmere over.

Lige ét forståelsesspørgsmål - har du allerede tanker på en specifik branche, eller vil du bevæge dig på tværs af flere brancher?

Venligst,
Kenneth 

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth, jeg sidder med ansvar for 56 niche og livsstils-sites i Norden, så rigtig mange brancher er relevante. Det optimale må være at pulje webshops så de matcher hvert enkelt sites målgruppe bedst muligt, og så tage dialogen med hver enkelt shop og lave en black/whitelist, og på den måde finde ud af hvem der vil "være i stue sammen" og hvem der ikke vil.  

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Jelm.

Det lyder - som jeg sagde - ganske spændende. Og netop at du har fingrene i en række specifikke brancher, gør det endnu mere interessant for mit vedkommende. Jeg arbejder selv i en ganske specifik branche, og her er det nødvendigt at målgruppen står rimelig skarpt.

Venligst,
Kenneth 

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Vejle
Tilmeldt 10. Sep 13
Indlæg ialt: 105
Fra  Oliver & Sis Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder helt sikkert spænde og så for os iværksætter.

Nu bruger jeg facebook som en salgskanal, da min webshop ikke er oppe og køre endnu.

Men helt klart jeg synes man bruge en masse penge på og få kunder til, hvis man siger 10 kunder kan jeg mærke at de 4-5 stykker tjener man ikke penge på..

Det er nok fordi folk forventer lidt extra, eller er det bare mig?

De bedste hilsner Leon Olsen

Oliver & Sis

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)