Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken platform kan klare det hele :) ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg synes.
1 den rigtige person til at bygge siden
2 wordpress

Wordpress kan næsten alt det du behøver, jeg har bygget mange sider indtil nu, ikke noget jeg tilbyder at gøre.
Det jeg kan tilbyde er at du kan give mig et kald og få mine ideer og råd omkring dette :)

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 16:45

I denne sammenhæng vil jeg helt klart anbefale Drupal kombineret med en dygtig udvikler. - Det er ikke helt så billigt som f.eks. en Wordpress løsning, men som du selv har erfaret er de billige løsninger ikke altid så billige på den lange bane.

Wordpress er et bloging system og ikke et reelt CMS - Jeg vil ikke anbefale det til andet end blogs eller meget simple tekst sider.

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Tearsagain Skrevet kl. 16:49
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Rasmus L. Knabe:
Wordpress er et bloging system og ikke et reelt CMS - Jeg vil ikke anbefale det til andet end blogs eller meget simple tekst sider.

aaaarrrrrr. Det er mange år siden vi var der.

Wordpress benyttes af op imod 70% af alle nye websites i dag og det er meget meget meget generaliserende at sige det kun er til blogs (aka. forkert).

Arbejder for Nonbye A/S med fokus på bilreklame

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 16:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er godt klar over at det er et ømtålelig emne, men jeg står nu ved hvad jeg skriver. I langt de fleste tilfælde er Wordpress ikke en god løsning som CMS, og jeg vil mene at den primære årsag til at det er så udbredt er at det er så let at gå til at amatører kan være med. - Jeg kender ingen senior backend udviklere der ville anbefale Wordpress, og de fleste af dem jeg kender eller har arbejdet me får ticks bare man nævner navnet Wordpress :D

Her en artikel der fremhæver en del af de kritik punkter jeg også har: http://www.initforthe.com/blog/posts/why-you-shouldn-t-use-wordpress-to-build-websites 

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 17:20

Der er et utal af gratis CMS hjemmesidernettet at det stort set er en jungle at bevæge sig rundt i så jeg forstår lidt af din frustration. Din hjemmeside; uanset om den er lavet i Wordpress eller andet kan altid hostes et andet sted, "som regel"... og find så et sted der har en god performance. Dine krav til en hjemmesider virker på mig som om du ikke har det store behov for plads men siden skal bare virke hele tiden, det gør de fleste også idag; det er de færreste hosting centre der er nede mere end få sekunder i dag.

MEN MEN.... det aller bedste i denne store verden med hjemmesider er at bygge sin egen side og få den hostet i et stabilt hosting center. Alt og meget dyb respekt for gratis CMS at betale 0,00 DKK for noget der kan koste 15.000 DKK, alene her ser du forskellen.

Min mening..jeg benytter selv både Google og Wordpress men det er fordi jeg ingen penge har. :-)

vh
Rainer

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:28

rainerbay:
MEN MEN.... det aller bedste i denne store verden med hjemmesider er at bygge sin egen side og få den hostet i et stabilt hosting center. Alt og meget dyb respekt for gratis CMS at betale 0,00 DKK for noget der kan koste 15.000 DKK, alene her ser du forskellen.

Det er jeg ikke umiddelbart enig i.. I langt de fleste tilfælde er det en kæmpe fordel at benytte et CMS, eller PHP library når du skal lave en hjemmeside.. Hvis du vælger et ordentligt CMS får du utrolig meget funktionalitet forærende, som er gennemtestet for bugs og sikkerhedsbrister i en grad man aldrig vil kunne macthe med custom kode.

I dette tilfælde er det absolut helt oplagt at benytte et CMS, og du kommer i øvrigt ikke ret langt for 15.000,- hvis vi taler et site ala det trådstarter har.. Der skal nok som min. et 0 mere på hvis det skulle udvikles fuldstændig fra bunden.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Charlotte

Jeg syntes har et rigtigt godt svar på dit spørgsmål, men inden du får det skal du lige hører lidt om mig, og hvilken baggrund jeg har for at svare som jeg gør.

Jeg har levet af web-udvikling i en 16-17 år, jeg er uddannet Civilingeniør i Informatik, og det er mig Martin ringer til når Amino er lidt langsom eller Dinero skal bruge en saltvandsindsprøjtning. Derudover har jeg igennem længere konsulent karrierer haft fornøjelsen af at arbejde for nogle af landets største virksomheder.

Jeg tror ikke dine problemer har noget med platformen at gøre. Platforme er for udviklere, som værktøj er for håndværkere. Forskellige præferencer, erfaringer etc. gør at forskellige håndværkere vælger forskellige værktøjer.
Det skægge ved det er, at selvom det virker fuldstændigt absurd at vælge håndværker ud fra om de bruger Bosch eller DeWalt, så virker det for mange naturligt, at vælge udviklere efter om hvilken platform de er på. Hvilket i min erfaring, sådan set er ligeså dumt.
Ovenstående gælder selvfølgeligt kun indtil man har en eksisterende investering på en platform, så gælder det om finde dygtige udviklere til platformen.

Du kan sagtens komme i mål på Joomla, det er jeg egentligt ikke i tvivl om. Der hvor jeg kan være i tvivl, er om du kan komme i mål med din udvikler? Måske skulle du se dig om efter en bedre udvikler, en som kan løse dine problemer, det findes helt sikkert, men det er ikke sikkert at det er billigt.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 20:52

Hej Charlotte

Jeg har selv udviklet sites i ren PHP, Wordpress, Typo3, Drupal og nu Ruby on Rails og kender mange der har arbejdet med Joomla og arbejder med Django.

Det er svært at sige præcis hvad der passer bedst til dit projekt, uden lidt input omkring dine krav til funktionalitet mv.

Dog virker det til at dit niveau af krav betyder at du skal glemme alt om Wordpress og Joomla - og kigge i retning af Drupal, eller endnu bedre Rails eller Django.

Du skal dog være opmærksom på, at det er nemt at finde billige udviklere til PHP, Wordpress og Joomla (det er her de fleste udviklere starter) men kvaliteten af arbejdet følger normalt også prisen. Udviklere indenfor Rails og Django er meget eftertragtede ligesom det også kan være meget svært at finde dygtige udviklere indenfor Drupal.

Hvis du kan fortælle lidt mere specifikt hvad du efterlyser, vil jeg gerne gøre et forsøg på anbefale noget mere konkret.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Jeg syntes har et rigtigt godt svar på dit spørgsmål, men inden du får det skal du lige hører lidt om mig, og hvilken baggrund jeg har for at svare som jeg gør.

Jeg har levet af web-udvikling i en 16-17 år, jeg er uddannet Civilingeniør i Informatik, og det er mig Martin ringer til når Amino er lidt langsom eller Dinero skal bruge en saltvandsindsprøjtning. Derudover har jeg igennem længere konsulent karrierer haft fornøjelsen af at arbejde for nogle af landets største virksomheder.

Jeg tror ikke dine problemer har noget med platformen at gøre. Platforme er for udviklere, som værktøj er for håndværkere. Forskellige præferencer, erfaringer etc. gør at forskellige håndværkere vælger forskellige værktøjer.
Det skægge ved det er, at selvom det virker fuldstændigt absurd at vælge håndværker ud fra om de bruger Bosch eller DeWalt, så virker det for mange naturligt, at vælge udviklere efter om hvilken platform de er på. Hvilket i min erfaring, sådan set er ligeså dumt.
Ovenstående gælder selvfølgeligt kun indtil man har en eksisterende investering på en platform, så gælder det om finde dygtige udviklere til platformen.

Du kan sagtens komme i mål på Joomla, det er jeg egentligt ikke i tvivl om. Der hvor jeg kan være i tvivl, er om du kan komme i mål med din udvikler? Måske skulle du se dig om efter en bedre udvikler, en som kan løse dine problemer, det findes helt sikkert, men det er ikke sikkert at det er billigt.

Nok et af de bedste indlæg i denne tråd...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Som en af de førende Joomla eksperter i verden og grundlægger og direktør for verdens største rene Joomla konsulenthus skal jeg gerne give mit besyv med.

Dit site er bygget af en masse standard byggeklodser som så er installeret, konfigureret og stylet så de fremstår og fremgår på siden som en samlet helhed.

Men dit site, og dine ambitioner, er ved at nå et punkt hvor du har brug for at tingene er bygget til at arbejde sammen, dele processer og have nogle flows som gør at ressourceforbruget og dataen flyder igennem "systemet" mere optimalt.

Du kunne men fordel satse på at udvikle en selvstændig komponent til at samle nogle af trådene og måske erstatte en af dine "færdigkomponenter" så du her havde et sted og skræddersy dine behov ind og som samtidig kunne fungere som samlingspunkt for den værdikæde du har brug for.

Ved at udnytte event systemet i joomla og ved at kende (eller analysere) de komponenter du bruger kan man "koble" sig på de andre byggeklodser og få dem til at interagere mere optimalt - man kan samtidig isolere nogle af de steder hvor dine "færdigkomponenter" ikke fungere optimalt og så erstatte dem med mere optimale og bedre processer.

Lundsby har fuldstændigt ret i det han skriver - det er langt hen ad vejen ikke platformen - men de håndværkere du hyrer og den byggeplan og det byggebudget du entrere med - bruger du lavpris materialer og presser prisen på håndværket så får du også en byggekvalitet som er tilsvarende.

Hvis du kunne tænke dig en lidt dybere analyse og et oplæg på at gå ind og løfte niveauet på dit site så skal du være velkommen til at kontakte os - vi har bygget et par joomla sites igennem årene ;)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)