Jeg syntes har et rigtigt godt svar på dit spørgsmål, men inden du får det skal du lige hører lidt om mig, og hvilken baggrund jeg har for at svare som jeg gør.
Jeg har levet af web-udvikling i en 16-17 år, jeg er uddannet Civilingeniør i Informatik, og det er mig Martin ringer til når Amino er lidt langsom eller Dinero skal bruge en saltvandsindsprøjtning. Derudover har jeg igennem længere konsulent karrierer haft fornøjelsen af at arbejde for nogle af landets største virksomheder.
Jeg tror ikke dine problemer har noget med platformen at gøre. Platforme er for udviklere, som værktøj er for håndværkere. Forskellige præferencer, erfaringer etc. gør at forskellige håndværkere vælger forskellige værktøjer.
Det skægge ved det er, at selvom det virker fuldstændigt absurd at vælge håndværker ud fra om de bruger Bosch eller DeWalt, så virker det for mange naturligt, at vælge udviklere efter om hvilken platform de er på. Hvilket i min erfaring, sådan set er ligeså dumt.
Ovenstående gælder selvfølgeligt kun indtil man har en eksisterende investering på en platform, så gælder det om finde dygtige udviklere til platformen.
Du kan sagtens komme i mål på Joomla, det er jeg egentligt ikke i tvivl om. Der hvor jeg kan være i tvivl, er om du kan komme i mål med din udvikler? Måske skulle du se dig om efter en bedre udvikler, en som kan løse dine problemer, det findes helt sikkert, men det er ikke sikkert at det er billigt.