Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inspiration til opstart - at tænke kreativt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 12
Indlæg ialt: 57
Fra  Brazy Store Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's :-)



Jeg undrer mig over, hvad der medvirker til at inspirere jer i dagligdagen til gode og interessante ideer?


Jeg ved godt de fleste af jer vil sige, at de opstår når man ikke tænker over det - i badet eller på en lang gåtur osv.


Jeg tænker mere om der er nogle, der fx researcher på bestemte hjemmesider, medier eller andet, når I har brug for at blive inspireret og få en god idé?

Eller om de fleste gode ideer bare opstår fuldstændig spontant hver gang :-) ?


Nu tænker jeg også på jer, som ikke har en kæmpe start kapital, men de af jer, der går rundt med en masse små ideer, der er 'nemme' at komme i gang med uden, man behøver tænke i, mere eller mindre, store summe penge.


Håber der er nogen der har lyst til at bidrage med deres erfaringer i forhold til at tænke kreativt på dette område :-)




Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Silje,

Jeg tror der er meget forskel på hvor kreative folk er og i det mindst er det jo vigtig at være lidt kreativ for at finde gode idéer. Nogle er super hurtige og er allerede fem år frem i tiden og så har de bare idéen hvor andre bare interesserer sig for et eller andet og så bliver det måske til en levevej. Jeg har en kammerat som har et stor budfirma i København og han startede for nogle år siden at cykle og det blev en helt dille for ham og er stadig, idag sælger han dyre kvalitets cykler på nettet MEN han lever dog ikke af det endnu.

Vi kan tænke "ooyy hvor er det irreterende at golfbolde er så dyre" og pludselig får man en idé om at importere og sælge billigere golfbolde i Danmark. Jeg tror ikke man får en god idé ved at gå og bruge sin hjerne på at tænke på det, idéen kommer måske ad sig selv lige pludselig. Jeg giver her et eksempel til dig; Du kunne måske lave en medlemsside for folk med gode idéer men som ikke selv har muligheder for at sætte dem igang, de kunne så diskuterer frem og tilbage og så KUN koncentrere siden om det emne. Pludslig er der måske to til tre iværksættere som sætter sig sammen og skaber noget sammen.

Nu ved jeg ikke hvad du laver til dagligt men du kan også overveje om du vil købe varer og sælge dem mod en fortjenste eller om du vil sælger ydelser;  er der noget du synes du er god til?, kan du sælge disse ydelser? Har du en hobby som kunne blive din levevej? Hudcreamer? Helseprodukter?

En gut ved navn Chris rejste til Thailand for mange år siden og det irreterede ham at det var en jungle på nettet at finde ud af hvad der var godt, hvor det var godt og hvorfor det var godt; derfor lavede han en hjemmside og den lever han så vidt jeg ved, af i dag. Jeg har selv lavet en Thai side fordi jeg på et tidspunkt sad i en "venteposition" på nogle måneder og derfor bare skulle lave noget; jeg ville lave en lille nem og overskuelig hjemmeisde med "ankomst", "hvor skal jeg bo", "hvordan kommer jeg rundt", "hvor finder jeg noget billigt mad" og "hvad er spændende at kigge på". For mit vedkommende simpelthen for at bruge tid på noget nogenlunde fornuftigt men det har resulteret i at jeg i løbet af kort tid agter at gøre lidt mere ud af siden, mest fordi jeg tror på idéen selv om der er mange Thai sider.

Pøj pøj med kreativiteten derude og husk at turde mens du tør.....

vh
Rainer

Tilmeldt 10. Dec 12
Indlæg ialt: 57
Fra  Brazy Store Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig!

Jeg er færdig uddannet oplevelsedesigner om 1,5 år - så det er sådan set inden for denne tidsramme jeg gerne vil starte noget op, da det er for besværlig på dagpenge.

Jeg har masser af ideer ofte, men ender tit med at blive noget der allerede eksisterer og det ved jeg ikke om jeg vil brænde nok for - derfor ændrer mine ideer sig også hele tiden.

Selvom ideerne opstår pludseligt, kan der være bestemte atmosfærer, steder osv. der åbner op for kreativiteten og inspirere - hvis du kan følge mig.

De ideer jeg har haft, har altid taget udgangspunkt i mine hobbyer mere eller mindre.
Så det har altid handlet om at sælge produkter, men min uddannelse lægger mere op til at sælge ydelser, hvor det for mig, er sværere at finde på noget jeg mener min faglighed kan stå inde for. Dog er det nok dette felt jeg synes der kunne være mest interessant at arbejde med.

Det lyder spændende, men den hjemmeside som Chris og dig har udformet.

Har du et link? Jeg er nysgerrig - kunne jo være jeg selv fik brug for siden en dag :-)



Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

der er intet galt i at opstarte noget der eksisterer i forvejen - det er det andre kalder "sund konkurrence"  

specielt hvis du kan gøre det bedre på forskellige punkter.  

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er med at have lyttelapperne ude!!!

De fleste af vores ideer og udviklinger opstår primært når kunderne har nogle problemer.
Et problem for dem, men en opgave for os.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)