Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import tyskland... Inkl eller ex moms ??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er helt nyoprettet bruger, på forhånd undskyld hvis dette forum er lagt i forkert kategori eller andet.

Til sagen:
Jeg har i min virksomhed besluttet af importere en vare fra Tyskland.
Jeg modtager en faktura hvor samlet beløb der skal betales er 208 EUR.

Mit spørgsmål er så, er det den SAMLEDE pris jeg skal betale inkl. moms ? Hvis jeg trækker 25% fra de 208 EUR, har jeg så prisen ex moms ? ( den som er relevant for mig )

Det jeg studser over er at der i bunden af fakturaen står " Proforma Invoice for export excluding V.A.T " <- dette læser jeg som om de 208 er EX moms, hvilket dog forkommer mig mærkeligt da modtager ikke kræver momsen oveni de 208 EUR

Håber et klog person gider bruge 2 min på at hjælpe ham den nystartede :)

Mvh Søren.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 17:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sbull:

Det jeg studser over er at der i bunden af fakturaen står " Proforma Invoice for export excluding V.A.T " <- dette læser jeg som om de 208 er EX moms, hvilket dog forkommer mig mærkeligt da modtager ikke kræver momsen oveni de 208 EUR

Det er ganske simplet fordi du ikke du ikke har sat dig ind i reglerne for erhvervskøb indenfor EU .... måske du skulle læse lidt på lektien.

Du skal ikke betale moms af dine varekøb i andre EU lande når der er tale om erhvervskøb.  reglerne har været forklaret her på Amino mindst 1000 gange før så søg i de gamle indlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
din virksomhed betaler ikke moms ved import fra EU. Derimod så skal du beregne 25% af det fulde beløb og tillægge som salgsmoms varekøb EU og hvis det er rent til virksomheden, så bogfører du helt samme beløb under købsmoms.
Du skal således ikke betale moms og ikke trække noget fra som du vil kunne se klart i dette uddybende link
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html
Normalt har dit regnskabsprogram en konto der hedder noget med varekøb EU som selv klarer moms bogføringen, ellers må du gøre det manuelt

Venlig hilsen John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:50

Tusind tak for indlæg.

OK - så var det også som først antaget.
Beløbet er det endelige beløb som jeg skal bruge, hvis så produktet skal sælges videre skal der påligges 25% moms til evt. dansk køber.

Det der forvirrede mig var linjen "Proforma Invoice for export excluding V.A.T"

Fortsat god aften :)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:10

Jo, men du skal jo stadig angive køb og salgsmoms af varen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)